انباری شدن زندان هارون الرشید شایعه است

به گزارش دوست داشتنی ها، مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری در واکنش به خبرهایی درباره تبدیل زندان هارون الرشید به انبار کشاورزی گفت: شایعه است، هیچ نشانه ای از انباری نیست، بازدید از این اثر تاریخی برای عموم آزاد است.

انباری شدن زندان هارون الرشید شایعه است

ایسنا: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، نوروز تقی پور اظهار کرد: در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر این که زندان هارون الرشید به انبار کشاورزی تبدیل شده، پخش شده بود که برای رسیدگی به این موضوع به همراه بخشدار و رییس حوزه قضایی بخش خاوران از این اثر بازدید کردیم.

او اضافه نمود: در این بازدید هیچ نشانه ای مبنی بر انبار بودن این مکان مشاهده نشد و فضا کاملا تمیز است و در شرایط عادی قرار گرفته است و سازه این بنای تاریخی کاملا مستحکم است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ری گفت: زندان هارون الرشید تحت حفاظت اداره میراث فرهنگی است و بازدید از این اثر تاریخی برای عموم آزاد است.

تقی پور یادآور شد: زندان هارون الرشید مربوط به سده چهارم ه. ق در بخش خاوران شهرستان ری در دامنه کوه های مسگرآباد واقع شده و از بناهای شاخصی است که در تاریخ 11 بهمن 1334 با شماره 408 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 952

به "انباری شدن زندان هارون الرشید شایعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انباری شدن زندان هارون الرشید شایعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید