افزایش 12 درصدی محققان کارگاه های دانش بنیان

به گزارش دوست داشتنی ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری با اشاره به نتایج گزارش های اخیر مرکز آمار ایران از کارگاه های دانش بنیان گفت: این گزارش های آماری تازه بلوغ اقتصاد دانش بنیان و توسعه فناوری و نوآوری را در کشور نشان می دهد.

افزایش 12 درصدی محققان کارگاه های دانش بنیان

وی اضافه کرد: در سال های اخیر توسعه کمی و کیفی اکوسیستم دانش بنیان و خلاق با رشد مستمر و قابل توجه در حوزه تحقیق و توسعه همراه بود و گزارش های آماری اطلاعات و واقعیت های این حوزه را منعکس می نماید.

کرمی ادامه داد: نتایجی که مرکز آمار در این زمینه منتشر نموده نشان از درستی جهت حرکت کشور در حوزه علم و فناوری است. این آمار نشان می دهد در سال های اخیر تعداد محققان در کشورمان خصوصا در کارگاه های دانش بنیان رشد خوبی داشته است.

وی ادامه داد: این گزارش نشان از افزایش 12 درصدی تعداد کل محققان کارگاه های دارای فعالیت تحقیق و توسعه داشته است. تعداد این افراد 254 هزار و 796 در سال 98 بود که نسبت به سال 96 رشد 12 درصدی را تجربه نموده است.

کرمی اضافه کرد: اندازه این افزایش برای محققان زن 17 درصد و برای محققان مرد 11 درصد بوده است. بعلاوه بر اساس این آمار، بیشترین محققان در سال 98 مربوط به حوزه علوم فنی و مهندسی بوده و گروه های علوم انسانی، علوم پزشکی، علوم پایه، علوم کشاورزی و دامپزشکی و گروه هنر در صندلی های بعدی قرار دارند.

رشد 55 درصدی پروژه های تحقیقاتی در حوزه های کاربردی

وی گفت: بعلاوه بر اساس این آمار، 125 هزار و 97 پروژه در سال 98 انجام شد که شامل پروژه های بنیادی، کاربردی و توسعه ای بوده است. در این میان پروژه های کاربردی با 55 درصد بیشترین سهم را از آن خود کرد.

مشاور معاون علمی و فناوری از رشد مناسب سرمایه گذاری روی پروژه های تحقیق و توسعه در کارگاه های دانش بنیان اطلاع داد و بیان نمود: سرمایه گذاری روی فعالیت های تحقیق و توسعه در سال 98 در مقایسه با 96، 70 درصد رشد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1028

به "افزایش 12 درصدی محققان کارگاه های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 12 درصدی محققان کارگاه های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید