آشنایی با 7 غذا برتر در ایرلند

به گزارش دوست داشتنی ها، با این 7 غذای ساده ولی لذیذ ایرلندی آشنا شوید

ulster fry

آلسترفرای یکی از معروف ترین غذاهای ایرلندی است که نام آن در بیشتر کشورهای رسیده است. غذاهای ایرلند معمولا به چرب بودن معورف هستند. آلسترفرای هم یک مثال شاخص از این مورد است. در ایرلند خیلی ها روز خود را با خوردن این غذا شروع می کنند. در واقع آلسترفرای کمی شبیه به صبحانه انگلیسی است. ترکیبات این غذا شامل سوسیس، پشت بیکن، تخم مرغ سرخ شده و قارچ می شود. یه جزء دیگر این غذا که کمتر شناخته شده است شامل نان سودا و نان سیب زمینی و پودینگ مشکی است.

آشنایی با 7 غذا برتر در ایرلند

Fish supper

فیش ساپر همان غذای معروف ماهی و چیپس انگلستان است که در ایرلند به این نام معروف است. ولی بعضی ها معتقدند که نسخه ایرلندی این غذا بهتر از نسخه انگلیسی آن است. بخاطر موقعیت جغرافیایی کشور ایرلند، دسترسی به ماهی همیشه برای آن ها آسان بوده و شاید هم همین امر است که فیش ساپر های آن ها را لذیذتر از ماهی و چیپس می کند.

Champ

سیب زمینی همیشه در ایرلند اهمیت بالایی داشته است. در واقع هر نوع سیب زمینی را در ایرلند می توان یافت: صورتی، آبی، سفید… ایرلندی ها عاشق سیب زمینی هستند و معتقدند که یکی از بهترین فرآورده های غذایی که می توان با سیب زمینی ساخت، Champ است. البته Champها تنوع زیادی دارند، اما متداول ترین آن را با پوره سیب زمینی، کره، موسیر، تره فرنگی، شیر، نمک و فلفل درست می کنند.

Ulster Irish Stew

خورشت ایرلندی آلستر در واقع همان خورشت قدیمی ایرلند است، ولی چون مبداء آن استان آلستر بوده، این نام معروف شده است. فرق آن با خورشت ایرلندی قدیمی است که هویج ندارد. ساده ترین نوع این خورشت با گوشت بره، سیب زمینی، پیاز و سبزی جعفری پخته شود. اما به خاطر نزدیکی این کشور به انگلستان و اسکاتلند، همیشه نوع های متفاوتی از این غذا موجود بوده است. امروزه این غذا را با هر گوشتی می پزند.

Steak and Guinness Pie

این غذا در واقع یک پای گوشتی است. این غذا را با گوشت گاو می پزند و آن را در ابتدا آب پز می کنند و سپس در بین خمیر قرار می دهند. بعضی وقت ها سبزی هایی هم در این غذا استفاده می شود.

Surf و Turf

این غذا ترکیبی از غذاهای دریایی (surf) و استیک (turf) است که با سیب زمینی و یا چیپس خورده می شود. البته بیشتر غذاهای ایرلندی با سیب زمینی و چیپس مصرف می شوند. البته بخش دریایی این غذا را هم با اسکامپی تهیه می کنند و هم با میگو. البته این غذا همیشه مانند عکس زیر قشنگ و زیبا نیست.

Bacon Butties

یکی از بهترین و لذیذترین حالت های خوردن بیکن است که آن را بین دو تکه نان کرده زده شده بگذارید و میل کنید، چیزی که در بهترین نحو در ایرلند موجود است. البته این ساندویچ بیش از حد ساده است و در تمام دنیا هم می توانید آن را پیدا کنید، ولی هیچ کدام آن ها به خوشمزگی این ساندویچ در ایرلند نخواهند بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1225

به "آشنایی با 7 غذا برتر در ایرلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 7 غذا برتر در ایرلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید