آخرین شرایط زائران ایرانی در مدینه، حجاج ایرانی چند روز در مدینه می مانند؟

به گزارش دوست داشتنی ها، علی اصغری، مسؤل ستاد مدینه منوره درباره آخرین شرایط حضور زائران ایرانی در شهر مدینه پیش از شروع حج تمتع، اظهار کرد: نخستین کاروان زائران کشورمان 24 اردیبهشت ماه با استقبال رسمی در فرودگاه، به مدینه مشرف شدند و پس از آن در محل اقامت و هتل های خود ساکن شدند.

آخرین شرایط زائران ایرانی در مدینه، حجاج ایرانی چند روز در مدینه می مانند؟

او با بیان اینکه محل اسکان تمام زائران ایرانی آماده میزبانی از آنهاست، گفت: تا این لحظه زائران تعدادی از استان ها به مدینه آمده اند و در 6 هتل اقامت دارند. اوج حضور زائران در مدینه از حدود سه روز دیگر خواهد بود. در آن ایام حدود 12 هزار زائر ایرانی در مدینه مستقر خواهند شد.

مسئول ستاد حج در مدینه درباره برنامه های زیارتی و بهبود خدمات اجرایی در این شهر، اظهار کرد: هیچ کمبودی برای میزبانی از زائران نداریم و در دو آشپزخانه با سرآشپزهای ایرانی برای زائران غذای ایرانی طبخ می گردد.

او با بیان اینکه در کنار زیارت های شخصی و هر روزه مزار پیامبر (ص) و قبرستان بقیع، هر کاروان بر اساس برنامه زمانی مشخص شده یک بار فرصت حضور در روضه منوره پیامبر اکرم (ص) را دارد و یک بار هم از زیارت مکان های تاریخی و مذهبی مدینه بهره مند می شوند. به همین دلیل، نخستین گروه از زائران، ساعت 3:30 دقیقه بامداد 25 اردیبهشت ماه از فرصت حضور در روضه منوره استفاده کردند.

اصغری اضافه نمود: پس از آنکه مدت 5 روزه حضور آنها در مدینه به خاتمه برسد، زائران ایرانی راهی مکه خواهند شد. یکی از تحولات بزرگ حج 1403 انتقال هموطنانمان از مدینه به مکه با قطار سریع السیر است که زمینه حفظ سلامتی آنها را فراهم می نماید. به همین دلیل اواخر اردیبهشت ماه نخستین گروه از حجاج با قطار سریع السیر راهی مکه می شوند.

مسئول ستاد مدینه گفت: تا خاتمه 26 اردیبهشت ماه تعداد 30 کاروان متشکل از 4 هزار و 238 زائر در هشت هتل مدینه مستقر خواهند شد. تعداد 10 کاروان از آذربایجان شرقی، 6 کاروان از تهران، 7 کاروان از کرمان، 5 کاروان از قم، یک کاروان از کرمانشاه و یک کاروان هم از لرستان در مدینه حضور دارند.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1403 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1549

به "آخرین شرایط زائران ایرانی در مدینه، حجاج ایرانی چند روز در مدینه می مانند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط زائران ایرانی در مدینه، حجاج ایرانی چند روز در مدینه می مانند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید