6 قدم تا کاخ سفید

به گزارش دوست داشتنی ها، جو بایدن خطاب به طرفداران ترامپ: شاید ما مخالف باشیم اما دشمن نیستیم؛ ما امریکایی هستیم

6 قدم تا کاخ سفید

چشم ها از خیره ماندن به صفحه تلویزیون یا صفحات موبایل خسته شده است؛ 4 شبانه روز از انتخابات پرسروصدای 2 نامزد دموکرات و جمهوریخواه امریکا می گذرد و رقابت میلیمتری جو بایدن و دونالد ترامپ در ایالت های مختلف، 96 ساعت نفسگیر به این کشور تحمیل کرده است. بر اساس آرایی که تا الان شمارش شده است، جو بایدن پیشتاز است اما هنوز تا اعلام نتیجه نهایی زمان باقی مانده است؛ به همین دلیل جو بایدن که حال تبریکات رسمی و غیر رسمی از داخل و خارج کشورش دریافت می کند، ترجیح داد بسیار محتاطانه تر از رقیب ستیزه جوی خود درباره پیروزی احتمالی اش صحبت کند.

نامزد دموکرات ها شامگاه جمعه به وقت امریکا در سخنانی گفت: هنوز نتایج روشنی به دست نیامده است اما ما در این رقابت پیروز خواهیم شد. او با اشاره به پیشتازی اش در ایالت های آریزونا و جورجیا اضافه نمود: یکی از مواردی که من شدیداً به آن افتخار می کنم، این است که چقدر ما عملکرد خوبی در سراسر امریکا داشتیم. جو بایدن همچنین خواستار صبوری و حفظ آرامش شد.

بایدن گفت: می دانم که ممکن است تماشای این آرا که به آهستگی جلو می رود، ملالت آور باشد. ممکن است تماشای آن خستگی ایجاد کند. اما این آمار بیانگر تعداد رأی دهندگان است و صدای آنها باید شنیده شود. نامزد دموکرات های امریکا خطاب به طرفداران ترامپ تأکید کرد: شاید ما مخالف باشیم اما دشمن نیستیم. ما امریکایی هستیم. او با تکرار پیام آرامش و اتحاد که از روز انتخابات چندین بار بیان کرده است، همچنین تأکید کرد که اگر به کاخ سفید برسد، برنامه هایی دارد تا مقابله با بحران ویروس کرونا را در اولویت اول قرار دهد.

بایدن گفت، تیم انتقالی این نامزد دموکرات اکنون برای مقابله با پاندمی کرونا و دیگر مسائل وارد عمل شده اند. او اضافه نمود: ما نمی توانیم جان کسانی که از دست رفته اند، بازگردانیم اما می توانیم در ماه های پیش رو زندگی انسان های زیادی را نجات دهیم.

جو بایدن تأکید کرد: تعداد آرای ما همچنان رو به افزایش است. ما با بیش از چهار میلیون رأی در حال شکست دادن دونالد ترامپ هستیم. در حالی که ما منتظر نتایج نهایی هستیم، من از مردم درخواست دارم تا منتظر خاتمه کار بمانند. تا به امروز بیش از 74 میلیون نفر، تکرار می کنم 74 میلیون نفر به من رأی داده اند که این بیشترین آرای مردمی به یک رئیس جمهور در تاریخ امریکاست. او همچنین گفت که پنجشنبه به همراه خانم کاملا هریس، معاون خودش، با تعدادی از کارشناسان در حوزه اقتصاد و مقابله با کرونا دیدار داشته است.

اظهارات بایدن در شرایطی مطرح می شود که شمارش در پنچ ایالت همچنان ادامه دارد. بایدن یا ترامپ هنوز به 270 رأی الکترال لازم برای پیروزی در این رقابت دست نیافته اند، اما در چند روز گذشته بایدن هم در آرای مردمی و هم آرای الکترال جلو افتاده است. بر همین اساس بود که بایدن تأکید کرد: ما در جهت کسب بیش از 300 رأی الکترال هستیم و نگاهی هم به آمار ملی بیندازید. ما در جهت رو به جلو قرار داریم و فاصله واضحی ایجاد کرده ایم.

بر اساس اعلام مقام های انتخاباتی امریکا، بیش از 100 میلیون نفر از مردم امریکا تا پیش از سوم نوامبر (روز اصلی انتخابات) به صورت پستی یا زودهنگام و در مراکز قرار داده شده، رأی خود را به صندوق انداختند و روز سه شنبه نیز میلیون ها تن دیگر به پای صندوق های رأی رفتند، به طوری که انتخابات امسال در 120 سال اخیر از نظر حضور واجدان شرایط رأی دهی، رکورد شکست و بنا بر اعلام مراجع انتخاباتی حدود 67 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند و آرای کسب شده از سوی ترامپ و بایدن از باراک اوباما که بیش از 69 میلیون رأی به دست آورده بود و رکورددار بود، نیز بیشتر شد.

رقابت میلیمتری در ایالت های سرنوشت ساز

شش ایالت باقی مانده صبح شنبه در امریکا همچنان مشغول شمارش آرا هستند و جو بایدن همچنان پیشتاز است. بایدن همچنین در ایالت های کلیدی باقی مانده از ترامپ جلوتر است.

پنسیلوانیا: بایدن 28,833 رأی از ترامپ جلو است. این ایالت با 20 رأی الکترال مهم ترین ایالت باقی مانده است و به تنهایی می تواند بایدن را به 270 رأی لازم برای ورود به کاخ سفید برساند.

آریزونا: در این ایالت هم بایدن با 29,861 رأی از ترامپ جلو است.

نوادا: فاصله دو رقیب در این ایالت 22,657 رأی به نفع بایدن است. البته شمارش آرا همچنان در جریان

است.

جورجیا: در این ایالت تقریباً 99 درصد آرا شمرده شده بود اما به دلیل اختلاف بسیار اندک دو نامزد مقام ها بر اساس قوانین ایالتی اعلام کردند که آرا بازشماری خواهد شد. بایدن 7,248 رأی از ترامپ جلو است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 538

به "6 قدم تا کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 قدم تا کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید