102 نفر از اعضای طالبان کشته شده و 63 نفر زخمی شدند

به گزارش دوست داشتنی ها، وزارت دفاع افغانستان با صدور بیانیه ای از کشته و زخمی شدن 165 نفر از اعضای طالبان طی عملیات نیروهای دفاعی و امنیتی این کشور در شبانه روز گذشته اطلاع داد.

102 نفر از اعضای طالبان کشته شده و 63 نفر زخمی شدند

به گزارش خبرنگاران، وزارت دفاع ملی افغانستان امروز شنبه با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: در عملیات هوایی و زمینی نیروهای مسلح علیه شبه نظامیان طالبان در ولایت های کنر، زابل، بادغیس، بغلان، قندهار، هرات، غزنی، فاریاب و بدخشان 102 عضو این گروه کشته شدند.

بر اساس این بیانیه، طی عملیات نیروهای ارتش و پلیس افغانستان 63 شبه نظامی طالبان نیز زخمی شده اند.

بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ملی افغانستان در این خصوص می افزاید: همچنین 31 مین جاسازی شده توسط طالبان در ولایت های مذکور کشف و خنثی و مقادیر زیادی سلاح و مهمات مربوط به این گروه نیز منهدم شده است.

این در حالیست که نیروهای اشغالگر خارجی به سرکردگی آمریکا ابتدا قرار بود تا امروز اول ماه می امسال میلادی از افغانستان خارج شوند؛ اما بایدن با نقض توافق دوحه پیشتر خاطرنشان کرد که این اقدام تا ماه سپتامبر روی می دهد؛ رویدادی که عدم عمل به وعهده ها توسط واشنگتن را بیش از پیش آشکار کرد.

از سوی دیگر کنفرانس استانبول با موضوع فرایند صلح افغانستان که پیشتر به تعویق افتاده بود، پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

در این نشست نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان با حضور نمایندگان کشورهای مختلف و سازمان ملل متحد در خصوص آتش بس در افغانستان و نظام آینده این کشور مذاکره خواهند کرد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 860

به "102 نفر از اعضای طالبان کشته شده و 63 نفر زخمی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "102 نفر از اعضای طالبان کشته شده و 63 نفر زخمی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید