گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور افغانستان

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر امور خارجه آمریکا گفت در توافق فوریه 2020 با گروه طالبان تجدید نظر می کنیم.

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور افغانستان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیس جمهور افغانستان بر پایبندی کشورش به شراکت دایمی با افغانستان تاکید نمود. بلینکن اضافه کرد در توافق فوریه 2020 با گروه طالبان تجدید نظر می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در خصوص تعهد مان به همکاری پایدار آمریکا و افغانستان تبادل نظر کردم. من بار دیگر بر خواست آمریکا از همه رهبران افغانستان برای حمایت از این فرصت تاریخی برای صلح، که پیشرفت های حاصله در 20 سال گذشته را حفظ می نماید، تأکید کردم.

پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه ای اعلام نمود: آنتونی جی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان درباره تعهد آمریکا به یک مشارکت پایدار با افغانستان صحبت کرد. وزیر خارجه آمریکا در این تماس بر حمایت دیپلماتیک روز افزون و پشتیبانی از فرایند صلح و با تمرکز بر روی یاری به طرف های منازعه برای رسیدن به یک راهکار سیاسی درست و پایدار و یک آتش بس دائمی و جامع که به نفع همه افغان ها باشد، تاکید نمود.

او اعلام نمود که آمریکا در حال آنالیز توافق فوریه سال 2020 بین آمریکا و طالبان است تا این موضوع را آنالیز کند که آیا طالبان به تعهدات خود در رابطه با کاهش روابط با گروه های تروریستی و کاهش خشونت در افغانستان و مشارکت در مذاکرات با دولت افغانستان و دیگر طرفین ذینفع پایبند بوده است یا خیر. در این تماس وزیر خارجه آمریکا تاکید نمود که امیدوار است تمامی رهبران افغان از این توافق تاریخی برای صلح حمایت نموده و در این حال پیشرفت حاصل شده در بیش از 20 سال گذشته را با احترام به حقوق بشر، آزادی های مدنی و نقش زنان در جامعه افغانستان حفظ نمایند.

آنتونی بلینکن بر تبادل نظر و مشاوره با دولت افغانستان، متحدان ناتو و شرکای بین المللی بر حمایت از یک راهبرد جامع برای حمایت از یک افغانستان امن، دموکراتیک، مستقل و با آینده ای باثبات و امن تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 697

به "گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید