چین برنده پاندمی کرونا، ریکاوری پرشتاب اقتصاد چین و سبقت از آمریکا

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگاران : اغلب اقتصادهای دنیا در حالی برای کنترل شیوع کرونا با مشکل روبرو شده اند که ریکاوری اقتصاد چین در حال شتاب دریافت است و باعث شده تا فاصله آن با اقتصاد آمریکا، نزدیک و نزدیک تر گردد.

چین برنده پاندمی کرونا، ریکاوری پرشتاب اقتصاد چین و سبقت از آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین جهت را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، وال استریت ژورنال در مقاله خود با عنوان جهش و بازگشت اقتصاد چین و رسیدن به اقتصاد آمریکا اعلام نموده است: در حالی که اغلب اقتصادهای دنیا برای کنترل شیوع کرونا با مشکل روبرو شده اند، ریکاوری اقتصاد چین در حال شتاب دریافت است و باعث شده تا فاصله آن با اقتصاد آمریکا نزدیک و نزدیک تر گردد.

طبق مقاله شین هوا، چین تنها اقتصاد عظیمی است که سال جاری رشد می نماید.

جی پی مورگان پیش بینی جدید خود از رشد مالی چین در سال 2020 را از 1.3 درصد قبلی به 2.5 درصد افزایش داد. اقتصاددانان بانک دنیای و سایر مؤسسات اعتبارسنجی هم پیش بینی های خود در خصوص چین را ارتقا داده اند.

در این مقاله آمده است: چین که از نظر جی دی پی واقعی دومین اقتصاد عظیم دنیا است به کندی در حال نزدیک شدن به ایالات متحده بود که حالا با ریکاوری سریع آن از بحران کووید 19 این فرایند شتاب گرفته است.

چین تا 2028 از آمریکا عبور می نماید

در این مقاله هومی کاراس، اقتصاددان ارشد اقتصاد دنیای در مؤسسه بروکینگز، می گوید: با این نرخ رشد و با این نرخ دلار چین تا سال 2028 به طور مطلق از آمریکا عبور می نماید که این 2 سال زودتر از پیش بینی های قبل از دوره کرونا است.

با این همه چین هنوز با چالش هایی روبرو است؛ به نحوی که 20 درصد از فراوری ناخالص داخلی چین به صادرات آن تکیه دارد که این موضوع، آن را به مصرف کنندگان آمریکایی و اروپایی وابسته نموده است؛ در صورتی که ریکاوری در تقاضای این مشتریان با مشکل روبرو گردد، اقتصاد چین هم به مشکل بر خواهد خورد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 423

به "چین برنده پاندمی کرونا، ریکاوری پرشتاب اقتصاد چین و سبقت از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برنده پاندمی کرونا، ریکاوری پرشتاب اقتصاد چین و سبقت از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید