چه کسانی مشمول مالیات جدید مسکن هستند؟

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگاران - محمود زاده گفت: ثبت نکردن و ثبت مشخصات اشتباه واحد مسکونی در سامانه جامع املاک، جرایم سنگینی به دنبال دارد.

چه کسانی مشمول مالیات جدید مسکن هستند؟

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، محمود زاده معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در مورد راه اندازی سامانه جامع املاک و اسکان توضیح داد: قانون اصلاح موادی از قانون مالیات های مستقیم در بخش خانه های خالی، با دو هدف مورد تجدید نظر نمایندگان مجلس نهاده شد و پنجم آذر ماه 99 به تصویب نهایی رسید و برای مراحل بعدی ابلاغ شد.

او اضافه کرد: هدف نخست از اجرای این قانون شناسایی واحدهای خالی و هدف اصلی آن ، شناسایی شرایط سکونت همه هم میهنان است .

این مقام مسئول گفت: برای در اختیار داشتن ابزار برنامه ریزی مسکن ، باید تمام سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مستاجر یا مالک، مشخصات تمام املاک مورد مالکیت خانوار را در سامانه درج نمایند.

او اضافه کرد: یک واحد به عنوان محل سکونت خانوار تلقی می گردد و هر خانوار یک واحد هم در شهر دیگر به عنوان اقامتگاه فرعی می تواند داشته باشد. اگر افراد بیشتر از این تعداد واحد داشته باشند و بیشتر از 120 روز در سال خالی باشد، مشمول این قانون و پرداخت جرائم مالیاتی در نظر گرفته شده، می شوند.

محمودزاده توضیح داد: هر نوع ملکی با هر کاربری باید در سامانه ملی املاک درج گردد تا این سامانه به عنوان بانک اطلاعاتی قابلیت برنامه ریزی برای برنامه ریزان کشور داشته باشد.

او تاکید نمود: ثبت نکردن و ثبت مشخصات اشتباه املاک در سامانه جامع املاک و اسکان، جرایم سنگینی به دنبال دارد.در صورت نبود اطلاعات ملکی در این سامانه ، مالیات بر خانه خالی برای ملک در نظر گرفته می گردد که برای سال اول 6 برابر، سال دوم 12 برابر و سال سوم 18 برابر اجاره سالیانه واحد مسکونی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود: اگر اطلاعات اشتباه وارد سامانه املاک گردد، دو برابر این میزان مالیات به عنوان جریمه در نظر گرفته می گردد.

محمود زاده اعلام کرد: هدف وزارت راه و شهرسازی از اجرای این قانون ، عرضه واحدهای مسکن به بازار اجاره و فروش مسکن است.

لازم به ذکر است طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، از 19 فروردین 1400 همه مالکان واحد های مسکونی باید مشخصات همه واحد های خود را در سامانه املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir ثبت نمایند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 799

به "چه کسانی مشمول مالیات جدید مسکن هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی مشمول مالیات جدید مسکن هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید