پاکستان: نهایی شدن توافق آمریکا طالبان راه گفت وگوهای بین الافغانی را هموار می نماید

به گزارش دوست داشتنی ها، وزیر خارجه پاکستان در ملاقات با نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که پس از نهایی شدن توافق قطر راه برای شروع گفت وگوهای بین الافغانی هموار خواهد شد.

پاکستان: نهایی شدن توافق آمریکا طالبان راه گفت وگوهای بین الافغانی را هموار می نماید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در ملاقات با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان وی را در جریان آخرین تحولات گفت وگوهای اخیر آمریکا با طالبان قرار داد.

براساس بیانیه منتشرشده توسط وزارت خارجه پاکستان، قریشی در این ملاقات گفت: نهایی شدن توافق بین طالبان و آمریکا راه را برای گفت وگوهای بین الافغانی هموار می نماید که نه تنها افغانستان بلکه تمام منطقه از آن سود خواهد برد.

به گزارش داون نیوز، طی این ملاقات قریشی تأکید کرد که اسلام آباد به حمایت از کوشش ها برای تأمین صلح در افغانستان ادامه خواهد داد.

خلیلزاد در ملاقات با ژنرال قمر جاوید باجوا رئیس ستاد ارتش پاکستان نیز درباره مسایل مشترک مورد علاقه از جمله شرایط کلی امنیتی منطقه و فرایند صلح افغانستان گفت وگو کرد.

سفر نماینده آمریکا به پاکستان در حالی اجرا شده که خلیلزاد پیش از این نیز با نمایندگان طالبان در قطر ملاقات داشت و پس از آن نیز برای ملاقات با مقامات ناتو به بروکسل رفته بود.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 21

به "پاکستان: نهایی شدن توافق آمریکا طالبان راه گفت وگوهای بین الافغانی را هموار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان: نهایی شدن توافق آمریکا طالبان راه گفت وگوهای بین الافغانی را هموار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید