شرایط بحرانی کدورت آب ماهشهر ، گزارش آلودگی میکروبی آب در بندر امام

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگاران/خوزستان کارشناس سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز از گزارش آلودگی میکروبی آب در بعضی منطقه ها بندر امام در سال های 99 و 1400 اطلاع داد.

شرایط بحرانی کدورت آب ماهشهر ، گزارش آلودگی میکروبی آب در بندر امام

خاطره سرمدی در جلسه کمیته آب و فاضلاب و التور که امروز (29 شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار گردید، با اشاره به معضلات آب و فاضلاب ماهشهر، اظهار کرد: با وجود صنعتی بودن و جمعیت بالای ماهشهر، شرایط آب این شهرستان مناسب نیست. ماهشهر از معدود شهرهایی است که در منطقه ها شهری مشکل آب دارد.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: وجود لاشه های سگ در اطراف تاسیسات آب شهرک طالقانی، کدورت بیش از حد مجاز آب در ماهشهر مرکزی، ناحیه صنعتی و شهرک طالقانی بعضی از مسائل آب و فاضلاب ماهشهر است.

کارشناس سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افزایش بی سابقه مقدار کدورت آب در مقایسه با سال گذشته، نبود شبکه جمع آوری فاضلاب در دو منطقه کوی یاسر و کوی عمار و بالازدگی متعدد منهول های فاضلاب هم از مسائل شهر چمران است.

وی اضافه نمود: وجود انشعابات غیرمجاز و نبود شبکه جمع آوری فاضلاب در بعضی منطقه ها که تحت پوشش شرکت آبفا نیستند، از معضلات آب و فاضلاب بندر امام(ره) است. اگر در شرایط کرونایی در این منطقه ها طغیانی از دیگر بیماری ها رخ دهد، مدیریت آن سخت خواهد بود.

وی گفت: در روستاهای خلاقیات، حماد، گرگر، دامپروری و رحیم آباد، توزیع آب بدون کلر به جامانده انجام می گردد. در شهرک مدنی که تحت پوشش آبفا است هم شاهد افت فشار، قطعی مکرر و کلر به جامانده صفر هستیم.

سرمدی با بیان اینکه در منطقه های که تحت پوشش شرکت آبفا نیستند خطر بیشتری احساس می گردد، گفت: در سال های 99 و 1400 تمام کلرسنجی ها از روستای رحیم آباد ماهشهر و منطقه ها شهری بندر امام(ره)، صفر و نمونه ها دارای آلودگی میکروبی بوده اند.

وی با اشاره به مقایسه مطلوبیت میکروبی آب منطقه ها شهری ماهشهر در سال های 99 و 1400، اسم کرد: شرایط مطلوبیت میکروبی آب در منطقه ها شهری و روستایی در فروردین ماه، اردیبهشت ماه و مردادماه کاهش یافته است. هر چند شرایط کلر به جامانده در مردادماه بهبود یافته اما همچنان در منطقه ها روستایی تنها 76 درصد مطلوب بوده است.

وی بیان نمود: شرایط کدورت آب ماهشهر در سال گذشته صفر بوده و سال جاری هم همچنان صفر و در حالت کاملا بحرانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1042

به "شرایط بحرانی کدورت آب ماهشهر ، گزارش آلودگی میکروبی آب در بندر امام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بحرانی کدورت آب ماهشهر ، گزارش آلودگی میکروبی آب در بندر امام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید