نشست اضطراری سازمان بهداشت جهانی درباره سویه نو کرونا

به گزارش دوست داشتنی ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی اِن بی سی، سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه ای اظهار داشت که امروز آدینه برای آنالیز سویه نو کرونا نشست اضطراری برگزار می نماید.

نشست اضطراری سازمان بهداشت جهانی درباره سویه نو کرونا

یک مقام سازمان بهداشت جهانی در این خصوص اعلام نمود که هنوز اطلاعات زیادی درباره این سویه نو کرونا وجود ندارد؛ اما آنچه اثبات شده، این است که این سویه دارای جهش های بسیار زیادی است.

این سویه نو در بوتسوانا واقع در جنوب آفریقا پیدا شده و مواردی از آن در آفریقای جنوبی نیز مشاهده شده است.

دانشمندان آفریقای جنوبی در این خصوص اعلام نمودند که 30 جهش درتاج این نوع از ویروس کرونا صورت گرفته است.

شبکه تلویزیونی اِسکای نیوز ساعاتی پیش گزارش کرد که به علت شناسایی نوع نوی از ویروس کرونا به نام B.1.1.529 که در انگلیس، آفریقای جنوبی و بوتسوانا مشاهده شده است، لندن 6 کشور آفریقایی را در فهرست قرمز سفر قرار داد.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس طی بیانیه ای در توییتر گفت: آژانس ایمنی بهداشت انگلیس در حال آنالیز بیشتر این موضوع نیز است. داده های بیشتری مورد احتیاج است اما اکنون در حال اجرا اقداماتی هستیم.

ساجد جاوید با بیان اینکه 6 کشور آفریقایی به فهرست قرمز اضافه می شوند و پروازها از بعدازظهر فردا شنبه (به وقت محلی) به طور موقت متوقف می شوند اضافه نمود که مسافران انگلیس نیز باید قرنطینه شوند.

وی در ادامه اسامی این کشورها را به این ترتیب اعلام نمود؛ آفریقای جنوبی، نامیبیا، لسوتو، بوتسوانا، اسواتینی و زیمبابوه.

جاوید تاکید نمود که دانشمندان در خصوص نوع نو ویروس کرونا به شدت نگران هستند و باید تحقیقات بیشتری در خصوص این نوع انجام گردد.

وی با بیان اینکه نوع نو ممکن است مسری تر از نوع دلتا باشد، اعلام کرد که واکسن های موجود نیز شاید در برابر این واریانت کمتر موثر باشند.

پروازها از آفریقای جنوبی، نامیبیا، لسوتو، بوتسوانا، اسواتینی و زیمبابوه به انگلیس از ساعت 12 بعد از ظهر فردا به حالت تعلیق در می آیند و مسافرانی که بعد از ساعت 16 روز یکشنبه به انگلیس می آیند نیز باید در هتل ها قرنطینه شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1156

به "نشست اضطراری سازمان بهداشت جهانی درباره سویه نو کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست اضطراری سازمان بهداشت جهانی درباره سویه نو کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید