موافقت وزیر میراث فرهنگی با اجرای تله کابین کبودوال

به گزارش دوست داشتنی ها، تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به غرب استان گلستان و در حاشیه بازدید از منطقه نمونه گردشگری کبودوال در شهرستان علی آبادکتول گفت با توجه به اخذ موافقت های محیط زیست و منابع طبیعی، و رعایت قواعد میراث فرهنگی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجرای پروژه تله کابین کبودوال علی آباد کتول را تائید می کند.

موافقت وزیر میراث فرهنگی با اجرای تله کابین کبودوال

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، مهندس سید عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از منطقه نمونه گردشگری کبودوال در شهرستان علی آبادکتول که با همراهی رحمت الله نوروزی کننده مردم شریف علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، معاونان و مدیران ستادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد، گفت: منطقه نمونه گردشگری کبودوال دارای جاذبه طبیعی و چشم انداز ها بکر است که با اجرای پروژه تله کابین مردم تمام کشور از این جاذبه بی نظیر و ثروت خدادادی لذت خواهند برد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از مصاحبه تلفنی با محمدحسن طالبیان، معاون سابق میراث فرهنگی و مشاور فعلی وزیر، بیان کرد: طبق اصلاحیه طرح تله کابین کبودوال، با کاهش دکل ها این پروژه در محدوده عرصه جنگل های هیرکانی قرار نگرفته است و اجرای پروژه در حریم این جنگل ها نیز مسئله ای نخواهد داشت و با توجه به موافقت دو سازمان محیط زیست و منابع طبیعی با اجرای این طرح گردشگری، این طرح از سوی وزارت میراث فرهنگی نیز مورد تائید است.

او با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای اجرای زیرساخت های گردشگری و حمایت از سرمایه گذاران این حوزه، بیان نمود: هفته گذشته تفاهم نامه خوبی با صندوق توسعه ملی به امضا رسید 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات مناسب و با بهره کم و بازپرداخت مناسب که برای سرمایه گذاران جنبه اقتصادی مناسبی خواهد داشت، فراهم شد.

مهندس ضرغامی افزود: طبق این تفاهم نامه 2 هزار میلیارد تومان از طریق صندوق و بر اساس آن بانک ها نیز تا 4 هزار میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران مشارکت می کنند و تضمین سرمایه گذاری خارجی نیز بر عهده صندوق توسعه ملی خواهد بود. تسهیلات تبصره 18 نیز که با همراهی مجلس شورای اسلامی مصوب شد میزان تسهیلات مناسبی را برای حوزه گردشگری در نظر گرفته است.

او اظهار امیدواری کرد بتوانیم با همکاری دولت، مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و شهرستانی و با هماهنگی کامل بین بخشی، توقعی که از سرمایه گذاری در حوزه هایی مانند گردشگری که مزیت نسبی استان گلستان است را سامان دهیم.

اخذ موافقت های زیست محیطی برای اجرای پروژه تله کابین کبودوال

کننده مردم شریف علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، گفت: استان گلستان از پروژه های بزرگ گردشگری مانند تله کابین محروم مانده است که امیدواریم با حضور مهندس ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اتفاقات مثبتی را در حوزه گردشگری استان گلستان به ویژه در حوزه زیرساخت های بزرگ مقیاس گردشگری ببینیم.

رحمت الله نوروزی بیان نمود: استان گلستان با پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان صرفاً معبری برای عبور گردشگران است و قرارگیری آن در راستا تهران به مشهد مقدس موقعیت مناسبی را برای جذب و افزایش ماندگاری فراهم کرده است که باید از آن بهره برد.

او بیان کرد: طی نشست هایی با سازمان های مرتبط با اجرای پروژه تله کابین کبودوال ازجمله منابع طبیعی و محیط زیست، موافقت های اولیه برای اجرای طرح تله کابین در کبودوال اخذشده است. امیدواریم با دستورات خوب وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این سفر، شاهد مانع زدایی از اجرای این پروژه بزرگ گردشگری در استان بوده و تائید آن هدیه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مردم علی آبادکتول و استان باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در این بازدید جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، احمد تجری مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت و منطقه ها نمونه گردشگری و نادر زینالی مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ابراهیم احمدی فرماندار شهرستان علی آبادکتول، رحمان فرمانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستان علی آبادکتول همراهی کردند.

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان تا به امروز اعتباری بالغ بر 32 هزار و 640 میلیون ریال را برای اجرای زیرساخت های گردشگری ازجمله سنگ فرش راستا دسترسی به آبشار به طول 800 متر، سرویس بهداشتی 6 چشمه، نرده بتونی طرح چوب، روشنایی محور دسترسی، اجرای پل دسترسی، احداث ساختمان پاسگاه، 30 آلاچیق، 10 عدد سکوی نشیمن، آبخوری و... در این پارک جنگلی هزینه کرده است.

پارک جنگلی کبودوال در 5 کیلومتری جنوب شهر علی آبادکتول موردتوجه علاقه مندان بی شماری است. پوشش گیاهی منطقه جنگلی و از درختان برگ ریز و پهن برگ است که تمامی پارک را احاطه کرده و چشم میزانای زیبایی را پدیدار ساخته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1278

به "موافقت وزیر میراث فرهنگی با اجرای تله کابین کبودوال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت وزیر میراث فرهنگی با اجرای تله کابین کبودوال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید