مقاله: کالری عدس چقدره؟ هر 100 گرم عدس چند کالری دارد؟

به گزارش دوست داشتنی ها، یک فنجان عدس پخته بدون افزودنی حاوی 36.1 گرم کربوهیدرات است که 14 گرم آن را فیبر، 3 گرم آن را قند طبیعی و به جای مانده آن را نشاسته تشکیل داده است.

مقاله: کالری عدس چقدره؟ هر 100 گرم عدس چند کالری دارد؟

عدس پخته فاقد افزودنی سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلف است، از جمله:

عدس بعلاوه حاوی مقادیر زیادی مس، منگنز، اسید پانتوتنیک، مهمیم و روی است و اندازه کمتری ویتامین C، ویتامین K، ریبو فلاوین، کلسیم و سلنیوم در خود گنجانده است.

اندازه فیبر موجود در یک فنجان عدس پخته بدون افزودنی 14 گرم می باشد که فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد.

برای سوزاندن 100 کالری عدس می توانید فعالیت های زیر را انجام دهید:

برای تامین اسیدهای آمینه ضروری بدن توصیه می شود عدس را با غلات کامل یا دانه ها ترکیب کنید.

شاخص گلیسمی عدس حدود 35 است اما اندازه دقیق به نوع عدس و پخته یا نپخته بودن آن بستگی دارد.

ارزش غذایی عدس به علت استفاده زیاد آن در غذاهای ایرانی بسیار اهمیت دارد. عدس گیاهی مغذی و البته سرسخت می باشد که معمولا در زمین های نسبتا فقیر کشت می شود. به زمین هایی که امکان کشت محصولات دیگر مناسب نیستند، زمین فقیر گفته می شود.ارتفاع این گیاه حدود 40 سانتی متر است و از آن برای تهیه غذاهایی مانند عدسی، عدس پلو، آش عباسعلی و بسیاری دیگر استفاده می شود. عدس ها در چند رنگ متفاوت مانند نارنجی، قهوه ای و سبز رشد می نماید. از آنجا که عدس را به شکل پخته شده مصرف می نمایند. عدس در اندازه و رنگ های مختلفی در بازار موجود است، احتمالا تا کنون عدس های سبز رنگ یا قهوه ای را در قفسه های مواد غذایی دیده اید، اما انواع دیگری از عدس از جمله عدس قرمز، نارنجی، زرد و سیاه هم وجود دارد. عدس ها به علت عمر طولانی، ارزش غذایی بالا، طعم و عطر مطلوب، کاربرد زیادی در آشپزی دارند و از آن ها برای تهیه سالاد، سوپ، عدسی و بسیاری دیگری از غذا ها استفاده می شود. عدس اندازه زیادی فیبر و کربوهیدرات دارد و اندازه چربی آن پایین است و به علت شاخص گلسیمی (سرعت تبدیل کربوهیدرات به قند در بدن) پایینی که دارد برای رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت مناسب است. ما در این مطلب به بررسی کالری عدس و ارزش غذایی آن در شکل های مختلف می پردازیم.

منبع مقاله: کالری عدس چقدره؟ هر 100 گرم عدس چند کالری دارد؟

انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1049

به "مقاله: کالری عدس چقدره؟ هر 100 گرم عدس چند کالری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کالری عدس چقدره؟ هر 100 گرم عدس چند کالری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید