معترضان لبنانی به خیابان ها بازگشتند

به گزارش دوست داشتنی ها، پس از آنکه دولت لبنان تدابیر ویژه مقابله با کرونا در این کشور را کاهش داد، معترضان به شرایط اقتصادی و معیشتی بار دیگر به خیابان ها بازگشتند.

معترضان لبنانی به خیابان ها بازگشتند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با آغاز اولین مرحله از کاهش تدابیر لازم برای مقابله با کرونا، معترضان لبنانی نیز یکشنبه شب (دیشب) به خیابان ها بازگشتند و جهت ها در مناطق مختلف را با لاستیک های مشتعل خودرو بستند.

بر اساس گزارش العربی الجدید، از 21 فوریه گذشته که اولین مورد مبتلا به کرونا در لبنان شناسایی شد تظاهرات لبنانی ها در اعتراض به بحران مالی، اجتماعی و معیشتی متوقف شده بود.

معترضان لبنانی از 17 اکتبر سال گذشته (2019) در اعتراض به شرایط مالی به خیابان ها آمدند و این اعتراضات در نهایت باعث برکناری دولت سعد الحریری و تشکیل دولت جدید به نخست وزیری حسان دیاب شد.

این اعتراضات در حالی انجام می شود که ارزش لیر لبنان در مقابل دلار سقوط کرده و هر دلار به حدود چهار هزار لیر رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده، تلاش برخی احزاب برای بهره برداری از اعتراضات به نفع خود، منجر به نگرانی معترضان به شرایط مالی شده است.

العربی الجدید افزود: از بارزترین این احزاب، جریان المستقبل به ریاست سعد الحریری است که در تلاش است پس از تشکیل جبهه معارض سیاسی علیه دیاب به نخست وزیر برشود.

این روزنامه سپس مدعی شد، حزب الله هم تمایل به برکناری ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان دارد، زیرا وی را مرد اول آمریکا در لبنان و شریک اقدامات واشنگتن برای محاصره مالی حزب الله می داند. بویژه پس از آنکه دوروتی شیا سفیر آمریکا در لبنان اخیرا تحرکات خود برای حمایت از سلامه را تشدید کرده است.

هفته گذشته حسان دیاب نخست وزیر دولت لبنان حمله تندی به رئیس بانک مرکزی لبنان داشت و ضمن شک برانگیز خواندن اقدامات سلامه، وی را مسؤول سقوط ارزش لیر دانست.

دیاب خطاب به رئیس بانک مرکزی گفت: او بیاید و به مردم لبنان بگوید در پس پرده و ماجرای کاهش قیمت لیر در برابر دلار چیست.

حسان دیاب زیان بانک مرکزی لبنان را گسترده دانست و گفت: از ابتدای امسال هفت میلیارد دلار گم شده و سه میلیارد دلار آن تنها مربوط به چهار هفته اخیر است. تا به امروز 5.7 میلیارد دلار از پول به ودیعه گذاشته شده از سپرده ها بیرون کشیده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 211

به "معترضان لبنانی به خیابان ها بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان لبنانی به خیابان ها بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید