مصاحبه اختصاصی، شورای مصالحه درباره مذاکرات صلح تصمیم بگیرد، آیا غنی و عبدالله اختلاف دارند؟

به گزارش دوست داشتنی ها، سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان با تاکید بر این که باید این شورا درباره مذاکرات صلح تصمیم بگیرد، در پاسخ به پرسش اختلافات اشرف غنی و عبدالله بر سر مذاکرات بین الافغانی گفت که کسی مخالف صلح نیست.

مصاحبه اختصاصی، شورای مصالحه درباره مذاکرات صلح تصمیم بگیرد، آیا غنی و عبدالله اختلاف دارند؟

فریدون خوزون سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان در گفت وگو با خبرنگار دفتر منطقه ای خبرنگاران درباره گزارش ها پیرامون اختلافات اشرف غنی و عبدالله عبدالله درباره مذاکرات بین الافغانی گفت: کسی مخالف صلح نیست، صلح یک خواست ملی و احتیاج ملی است، تمام مردم افغانستان از جنگ خسته شده اند و خواستار صلح هستند، بنابراین ما باید از هر راه ممکن استفاده کنیم تا به صلح دست یابیم.

وی اضافه کرد که مذاکرات بین الافغانی از جمله اولویت های اساسی شورای عالی مصالحه است.

خوزون در ادامه با تاکید بر آمادگی هیئت افغانستان برای مذاکره توضیح داد که با تکمیل فرایند آزادسازی زندانیان مذاکرات بین الافغانی شروع خواهد شد.

سخنگوی عبدالله همچنین اطلاع داد که فهرست اعضای شورای عالی مصالحه نهایی شده و اعضای این شورا بزودی معرفی می شوند.

وی ادامه داد که برای تکمیل اعضای شورای مصالحه مشورت های لازم با مردم اجرا شده است، فهرست اعضا نهایی شده است و این افراد بزودی معرفی می شوند.

خوزون پیش از این نیز به خبرنگاران گفته بود که بحث ها برای معین مجمع شورای رهبری، مجمع عمومی و دیگر گروه های فنی شورای عالی مصالحه در جریان است و این اعضا بزودی معرفی می شوند.

سخنگوی شورای عالی مصالحه در پاسخ به این پرسش که شورای عالی مصالحه و شورای عالی صلح هر دو روی یک محور کار می نمایند، پس تفاوت آن ها چیست و نیز در تشریح نقش وزارت دولت در امور صلح گفت: ما در شورای عالی مصالحه از تجربه های خوب شورای عالی صلح استفاد می کنیم، نقاط مثبت و منفی را آنالیز می کنیم، کاستی ها را را برطرف می سازیم و با یک رویکرد تازه، جامع و همه شمول که مورد تایید همه افغان ها باشد فعالیت خواهیم داشت.

خوزون توضیح داد که ما باید برای نجات مردم و ارزش های افغانستان در مذاکرات صلح یک تصمیم ملی را به رهبری شورای عالی مصالحه بگیریم.

وی ادامه داد که این تصمیم ها گرفته می گردد، شروع و پیشبرد مذاکرات بالاخره به یک صلح دائمی در افغانستان منجر خواهد شد و این هدف اساسی شورای عالی مصالحه افغانستان است.

اشرف غنی و عبدالله 28 اردیبهشت ماه پس از چند ماه جنجال انتخاباتی توافقنامه ایجاد دولت مشارکتی را امضا کردند که براساس آن عبدالله ریاست جمهوری غنی را پذیرفت و علاوه بر سهم 50 درصدی در معرفی اعضای کابینه و مقامات دولتی، ریاست شورای عالی مصالحه را نیز به عهده گرفت.

در حالیکه افغانستان در آستانه مذاکرات بین الافغانی قرار گرفته است، اما ساختار این شورا هنوز تعیین نیست و اخیراً نیز 5 وزیر پیشنهادی عبدالله به دلیل آنچه عدم شایستگی لازم خوانده شد، توسط غنی رد شدند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 386

به "مصاحبه اختصاصی، شورای مصالحه درباره مذاکرات صلح تصمیم بگیرد، آیا غنی و عبدالله اختلاف دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه اختصاصی، شورای مصالحه درباره مذاکرات صلح تصمیم بگیرد، آیا غنی و عبدالله اختلاف دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید