دلیل آتش سوزی جنگل های هیرکانی تعیین نیست

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرگزاری خبرنگاران- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: یک هفته از آتش سوزی جنگل های هیرکانی در استان های گیلان و گلستان می گذرد و تا به امروز هفت هکتار طعمه حریق شده و دلیل آتش سوزی معین نیست.

دلیل آتش سوزی جنگل های هیرکانی تعیین نیست

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، جمشید محبت خانی در مراسم رونمایی از تجهیزات محیط زیست برای محیط بانان گفت: یکی از مشکلاتی که ما در رابطه با محیط بانان برای مقابله با شکارچیان داشتیم نبود تجهیزات کافی همانند وسایل نقلیه بود که با پیگیری های سازمان محیط زیست این امر محقق شد و 1200 دستگاه موتورسیکلت خریداری و در اختیار محیط بانان نهاده شد.

وی ادامه داد: ما توانستیم با اعتبار مستقلی که برای اولین بار به یگان حفاظت محیط زیست داده شده بود این موتورسیکلت ها را خریداری کنیم ناگفته نماند این موتورسیکلت ها فراوری داخل بوده و با کیفیتی مطمئن به محیط بانان تحویل داده می گردد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور توضیح داد: با یک برنامه ریزی مناسب، سال آینده تعداد 1200 خودرو، تحویل محیط بانان و پاسگاه های کل کشور می گردد.

محبت خانی در پاسخ به شرایط آتش سوزی جنگل های هیرکانی گفت: تا امروز صبح هفت هکتار از جنگل های شمال کشور طعمه حریق شده است و متاسفانه آتش سوزی همچنان ادامه دارد، اما با هم افزایی که در استان ها تشکیل شده مشکل تجهیزات و امکانات نداریم و در حال حاضر با استفاده از بالگرد می توانیم در اطفاء آتش سوزی نقش موثری داشته باشیم.

وی ادامه داد: تقریبا تجهیزات همه محیط بانان حوزه جنگل به روز شده است و در زمینه دلیل آتش سوزی اخیر جنگل ها، تا خاموشی آتش، دلیل آن را نمی توان اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1176

به "دلیل آتش سوزی جنگل های هیرکانی تعیین نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل آتش سوزی جنگل های هیرکانی تعیین نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید