شوک اقتصادی در آمریکا به مراتب سخت تر از شیوع کروناست

به گزارش دوست داشتنی ها، روزنامه روس نوشت: آهنگ رشد بیکاری در آمریکا در ماه مارس به حدود پنج برابر بیشتر از اوج بحران اقتصادی در سال 2009 رسید و افزایش نرخ بیکاری ممکن است برای دونالد ترامپ عواقب منفی سیاسی در پی داشته باشد.

شوک اقتصادی در آمریکا به مراتب سخت تر از شیوع کروناست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه نیزاویسیمایا گازیتا، چاپ مسکو امروز نوشت: وزارت کار ایالات متحده روز پنجشنبه گزارش داد که تعداد درخواست های اولیه برای دریافت مزایای بیکاری در کشور در هفته منتهی به 21 مارس (دوم فروردین ماه) از رقم ثبت شده در هفته قبل از آن 282 هزار نفر افزایش داشت و به رقم 3.28 میلیون نفر رسید که افزایش تعداد بیکاران به بالای سه میلیون نفر یک رکورد جدید است.

این وزارتخانه یادآور شد ه این یک رشد حداکثری در کل تاریخ ثبت این رویداد بشمار می رود .

کریل تریماسوف مدیر گروه تجریه و تحلیلی لوکو اینوست ( Loko-Invest ) می گوید: آمار بازار کار آمریکا یک شوک کامل است! این واقعیت که ارقام بسیار ضعیف خواهند بود ، از قبل مشخص بود ، ولی تا این حد ... 3.28 میلیون نفر که در یک هفته درخواست مزایای بیکاری کرده اند، در واقع 4.9 برابر بیشتر از اوج بحران اقتصادی در ایالات متحده در سال های 2008-2009 است.

به گفته تریماسوف، در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ماه) ، 1.8 میلیون نفر در ایالات متحده مزایای بیکاری دریافت کردند. با توجه به تعداد تماس های جدید ، این رقم ممکن است اکنون بیش از 5 میلیون نفر باشد.

این اقتصاددان یادآور شده است: در بهار سال 2009 ، این رقم به 6.6 میلیون نفر رسیده بود و در ماه آینده ، احتمالاً نرخ بیکاری از این سطح هم فراتر خواهد رفت.

به عقیده وی، شوک اقتصادی در ایالات متحده ممکن است حتی از شیوع ویروس کرونا نیز قوی تر باشد.

این تحلیلگر پیش از این هشدار داده بود که رشد بیکاری در ماه مارس نشانگر رکود اقتصادی است که از هم اکنون در ایالات متحده آغاز شده است.

افزایش نرخ بیکاری می تواند برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عواقب منفی در پی داشته باشد و به همین دلیل از اهمیت سیاسی زیادی برخوردار است.

در سپتامبر سال گذشته (2019)، وزارت کار ایالات متحده اظهار داشت که نرخ بیکاری در ایالات متحده از دسامبر سال 1969 به پایین ترین میزان خود و 3.5 درصد رسیده است. پس از چنین خلاصه آماری ، ترامپ با انتقاد از مخالفان سیاسی خود ، که اقدام به استیضاح وی کرده بودند، مدعی شد که کاهش نرخ بیکاری کم سابقه یکی از دستاوردهای اصلی وی در دوره ریاست جمهوری بشمار می رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 132

به "شوک اقتصادی در آمریکا به مراتب سخت تر از شیوع کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوک اقتصادی در آمریکا به مراتب سخت تر از شیوع کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید