زمان ثبتنام برای دانشگاه های کانادا

به گزارش دوست داشتنی ها، کانادا یک شبکه گسترده از مدارس، کالج ها و دانشگاه ها است که یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا را در مقاطع دانشگاهی و پیش از آن ارائه می دهد. اما نکته مهمی که دغدغه بسیاری از دانشجویان و متقاضیان تحصیل در کانادا می باشد، این است که برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و دریافت پذیرش از این دانشگاه ها و کالج ها، زمان ثبت نام یا ددلاین دانشگاه های کانادا می باشد و دانشجویان باید برنامه ریزی های مربوط به مهاجرت تحصیلی خود را پس از دانستن این موارد انجام دهند.

زمان ثبتنام برای دانشگاه های کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

بیشتر کالج ها و دانشگاه های کانادا در ترم ورودی شهریور (سپتامبر) و دی (ژانویه) اقدام به جذب دانشجویان خارجی می کنند. با توجه به زمان شروع ترم های ورودی، برای حضور به موقع در کلاس ها، بهتر است یک ترم جلوتر برای دریافت پذیرش اقدام کنید؛ زیرا برخی دانشگاه ها برای آنالیز مدارک و رزومه تحصیلی زمان زیادی احتیاج دارند.

تعریف ددلاین

ددلاین (ضرب العجل) دانشگاه ها به معنی آخرین تاریخی است که می توان اپلیکیشن آنلاین دانشگاه را Submit (ارائه) کرد. تعریف دیگر برای ددلاین در واقع تاریخی است که از طرف دانشگاه معین می گردد و متقاضیان باید برای ثبت نام در آن سال قبل از این تاریخ ثبت نام را انجام دهند.

اما تاریخ دقیق ددلاین ممکن است در دانشگاه های مختلف متفاوت باشد. بدین معنی که برخی از دانشگاه ها صرفا ایجاد اکانت در وبسایت ثبت نام قبل از ددلاین را به منزله ثبت نام تلقی می کنند. در این مواقع شما تا مدتی بعد از ددلاین فرصت دارید مدارک را کامل کنید. در موارد دیگر، تاریخ ددلاین آخرین تاریخ برای ثبت نام و ارسال مدارک کامل است.

از آنجایی که در بیشتر ثبت نام ها، ارسال مدارک بصورت الکترونیکی انجام می گردد و آماده کردن مدارک زمان بر است، متقاضیان باید زمان لازم برای آماده شدن مدارک را نیز در نظر بگیرند.

از سوی دیگر، برخی مواقع هنگام ثبت نام برخی از مدارک باید بصورت فیزیکی برای دانشگاه پست شوند؛ در این صورت متقاضیان باید زمان مورد احتیاج برای ارسال مدارک را نیز در نظر بگیرند. حال در اینجا دانشگاه ها آخرین زمان یا ددلاین تحویل مدارک فیزیکی را نیز معین می کنند.

ددلاین یا زمان ثبت نام برای دانشگاه های کانادا

معمولا جذب در دانشگاه های کانادا دو بار در سال یعنی پاییز و زمستان انجام می گردد. به همین دلیل دو تاریخ ددلاین اعلام می گردد؛ یکی برای پاییز و یکی هم برای زمستان. همچنین برخی از کشورها مثل کانادا دانشجویان بومی و بین المللی را نیز از هم جدا می کنند. به این صورت که دو تاریخ ددلاین برای این دو دسته دانشجو اعلام می گردد. بنابراین در دانشگاه ها 4 تاریخ ددلاین اعلام می گردد. همچنین ثبت نام تا آخرین روز ددلاین اعلام شده هم انجام می گردد.

هر دانشگاه تاریخ متفاوتی را به عنوان ددلاین یا آخرین مهلت ثبت نام برمی گزیند. ددلاین دانشگاه های کانادا با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. برخی از دانشگاه ها در سال دارای 3 ورودی و برخی دیگر تنها 2 ورودی دارند. برخی برای هر چهار ترم در سال پذیرش دانشجو دارند و تعدادی فقط یک بار در سال دانشجوی جدید قبول می کنند. اما در کل می توان گفت بیشتر دانشگاه ها و مراکز تحصیلی برای ترم سپتامبر فقط تا اول ژانویه همان سال پرونده جدید قبول میکنند.

شما باید با مراجعه به وب سایت دانشگاه انتخابی خود، از این که ددلاین ترم تحصیلی مورد نظرتان دقیقا چه زمانی است، مطمئن شوید.

نکاتی در رابطه با زمان ثبت نام برای دانشگاه های کانادا

  • ددلاین دانشگاه های کانادا برای ترم پاییز از ماه دسامبر شروع و تا سرانجام فوریه ادامه می یابند. ددلاین های بسیاری از دانشگاه ها، پس از ماه دسامبر هر چند روز یک بار فرا می رسند (به طور معمول هر دو هفته) و با گذشت هر روز از اول دسامبر هر سال، تعداد دانشگاه های کمتری را برای انتخاب در آن سال خواهید داشت، بنابراین ددلاین 1 دسامبر را می توان نقطه شروع زنجیره ددلاین های مهم دانشگاه ها دانست. در نتیجه چنانچه تاریخ اول دسامبر را برای ددلاین خود در نظر بگیرید و مدارک خود را تا آن موقع آماده کنید، دانشگاه های بسیاری را برای ارائه اپلیکیشن خواهید داشت.
  • برخی دانشگاه های کانادا، ترم بهاره (2 ماهه) و ترم تابستانی (2ماهه) یا ترم 4 ماهه تابستانی را برای دانشجویان فراهم می کنند؛ در این صورت، گرچه سپتامبر ماه شروع سال تحصیلی محسوب می گردد، اما برای برخی از رشته ها در برخی دانشگاه ها تنها باید در ماه ژانویه ثبت نام کرد.
  • از آنجا که تاریخ ددلاین زمانی است که فرصت ارائه اپلیکیشن به سرانجام می رسد، اگر این تاریخ را از دست بدهید، احتمالاً باید چند ماه تا یکسال برای ددلاین بعدی منتظر بمانید.
  • پس از رسیدن تاریخ ددلاین، دیگر دانشگاه اجازه و امکان پر کردن فرم اپلیکیشن را نمی دهد، اما معمولا پس از مدتی (مثلا سه ماه بعد) صفحه مربوط به ثبت نام دوباره باز می گردد و متقاضیان می توانند فرم اپلیکیشن را پر کنند.
  • آخرین روز پذیرش معمولا زمان شلوغی دانشگاه ها است. با در نظر داشتن این نکته به متقاضیان پیشنهاد می کنیم که برای اخذ پذیرش تحصیل در کانادا، به موقع و حدبیشتر از 6 ماه قبل برای این کار اقدام کنند.
منبع: اینترنت
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 464

به "زمان ثبتنام برای دانشگاه های کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "زمان ثبتنام برای دانشگاه های کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان ثبتنام برای دانشگاه های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید