رییس جمهوری تایوان در مراسم تحلیف: یک کشور، دو سیستم چین را نمی پذیریم

به گزارش دوست داشتنی ها، رییس جمهوری تایوان در میانه فشارهای فزاینده چین بر این جزیره، برای دومین دوره به عنوان رییس جمهور تحلیف شد.

رییس جمهوری تایوان در مراسم تحلیف: یک کشور، دو سیستم چین را نمی پذیریم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، تسای اینگ ون، رییس جمهور تایوان که برای دومین دوره ریاست جمهوری این جزیره را بر عهده گرفته، نماینده حزب دموکراتیک پیشرو است که از استقلال رسمی تایوان از چین حمایت می نماید. پکن اما گفته برای جلوگیری از استقلال تایوان به زور متوسل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تسای 63 ساله به دنبال مراسم تحلیفش که امروز، چهارشنبه برگزار گردید، به همین مناسب سخنرانی ای ایراد کرد و پس از آن رژه ای در گرامیداشت میراث آیینی این جزیره برگزار گردید.

در این مراسم تحلیف، نمایندگان 15 کشوری که با تایوان روابط دیپلماتیک رسمی دارند، حضور یافتند.

پیش از سخنرانی تسای، متن اظهارات مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا قرائت شد که ضمن تبریک، شجاعت و دیدگاه تسای را در رهبری دموکراسی پویای تایوان تحسین نموده و آن را الهام بخش منطقه و دنیا توصیف کرد.

پامپئو اضافه کرد: آمریکا همیشه تایوان را نیرویی مثبت در دنیا و شریکی قابل اعتماد دانسته است. ما چشم اندازی مشترک برای منطقه داریم که شامل حاکمیت قانون، شفافیت، موفقیت و امنیت برای همه است.

رئیس جمهور تایوان پس از شروع دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری خود اظهار کرد: تایوان خواهان گفت وگو با چین است، اما نمی تواند پیشنهاد یک کشور، دو سیستم چین را بپذیرد.

تسای اینگ ون توضیح داد: در اینجا می خواهم کلمات صلح، برابری، دموکراسی و گفت وگو را دوباره تکرار کنم. ما پذیرای استفاده مقامات پکن از شرایط یک کشور، دو سیستم در جهت پایین آوردن موقعیت تایوان و تضعیف وضع موجود در دو سوی تنگه تایوان نیستیم.

چین از سیستم یک کشور، دو سیستم که تضمین کننده درجه بالایی از خودمختاری است، در جهت حکمرانی بر مستعمره سابق بریتانیا، هنگ کنگ که در سال 1997 به حاکمیت چین بازگشت، استفاده می نماید. این سیستم به تایوان تحت ادعای چین نیز پیشنهاد شده، در حالی که احزاب مهم تایوان آن را رد نموده اند.

در همین حال دفتر امور تایوان در دولت چین امروز (چهارشنبه) گفت، اتحاد مجدد تایوان با سرزمین اصلی چین فرایند طبیعی تاریخ است و کوشش ها برای استقلال این جزیره خودگردان به بن بست رسیده است. در بیانیه ما شیائوگوآنگ، سخنگوی دفتر امور تایوان آمده است، چین هرگز به هیچ شکلی از استقلال تایوان اجازه بروز نمی دهد و هیچگونه اقدام جدایی طلبانه تایوان از چین را نمی پذیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 274

به "رییس جمهوری تایوان در مراسم تحلیف: یک کشور، دو سیستم چین را نمی پذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس جمهوری تایوان در مراسم تحلیف: یک کشور، دو سیستم چین را نمی پذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید