تور یونان ارزان: راه هایی برای فرار از شلوغی در سانتورینی، یونان

به گزارش دوست داشتنی ها، جزیره سانتورینی یاقوتی در دریای اژه، یونان، است که گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب می نماید. برای آشنایی با راهکارهای دوری از جمعیت زیاد در سفر به این جزیره با خبرنگاران همراه باشید.

تور یونان ارزان: راه هایی برای فرار از شلوغی در سانتورینی، یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

سانتورینی جواهری در مجمع الجزایر سیکلدیز، جزیره ای فوق العاده زیبا است که به یک مقصد رویایی برای گردشگران تبدیل شده است. با این حال این جزیره آتشفشانی ممکن است قربانی موفقیت خود گردد. در تابستان، خیل بزرگ گردشگران مجبورند هر روز برای خوردن یک وعده غذایی در رستوران یا حتی برای تماشای غروب خورشید در اویا (Oia) در صف بایستند. در این مقاله ما چند راه برای فرار از شلوغی های سانتورینی به شما معرفی می کنیم.

در فصل های شلوغ نروید

فصل پربازدید سانتورینی از اواسط ماه ژوئن تا ماه سپتامبر است. برای دوری از خیابان های پر ازدحام اویا برترین کار این است که بین آوریل تا اوایل ژوئن، یا از سپامبر تا نوامبر به این مکان رویایی بروید. درست است که سواحل سانتورینی بین ماه های نوابر و آوریل لذت بخش نیستند اما مطمئنا چشم انداز و غروب خلوت و بی نظیری دارد.

مکان تماشا غروب خود را عوض کنید

با اینکه هر شخص باید حداقل یک بار در عمرش غروب خورشید در اویا را ببیند اما خیلی از مکان های دیگر برای این ملاقات در این منطقه هستند که افراد کمی به آن جا می فرایند. از جمله این مکان ها ساحل سنگی نزدیک کلیسای اگیوس ایونس (Agois Ioannis)، یا آب های امودیا (Ammoudi) است که 214 قدم با اویا فاصله دارد.

از فینیکاس (Finikas)، کلیسای آی لیا (Ai Lia)، در بالاترین قسمت شهر می توانید به تماشای نمایی بسیار زیبا از اویا و جزیره تیراسیا (Thirassia) بنشینید.

از نمای زیبای صخره های اسکاروس (Skaros) در ایمرویگلی (Imerovigli) یا پایین ترین نقطه فیرا (Fira) لذت ببرید.

به تماشای طلوع بروید

اویا با خیابان های باریک، گنبدهای آبی کلیساها و ساختمان هایی که شدت نور آن ها را سفیدتر می نماید، مکانی عالی برای تماشای محو شدن خورشید در دریا است. اما برای تماشا نمایشی جادویی، عینا شبیه به غروب خورشید و با وجود جمعیتی بسیار کم، به تماشا طلوع خورشید بروید. نکته مثبت دیگر این کار این است که می توانید مکانی مناسب با نمایی زیبا را پیدا نموده و صبحانه را نیز در همان جا صرف کنید.

برای تماشا چشم انداز ای زیبا پول نپردازید

بعضی رستوران ها در اویا و فیرا وجود دارند که به خاطر چشم انداز زیبایی که دارند پول بیشتری می گیرند و این کار واقعا باعث خجالت است زیرا رستوران ها یا کافه های بسیاری هستند که نه تنها خلوت بلکه دارای چشم انداز ای زیبا و غذاهایی خوشمزه نیز هستند. رستوران دره نیکولاس در آکروتیری برترین مکان برای خوردن غذاهای دریایی است. بعلاوه رستوران های تا دیچتی (Ta Dichti) در پریولوس، تو پساراکی (To Psaraki) در ولیچادا (Vlychada) و کریناکی (Krinaki) در فینیکاس (Finikas) برترین رستوران ها هستند.

از روستاهای جزیره تماشا کنید

زمانی که بحث از روستا به میان می آید، سانتورینی به چیزی بیش از اویا و فیرا تبدیل می گردد. حتما از روستاهای پیرگوس (Pyrgos)، مساریا (Messaria)، امپوریو (Emporio)، اکسو گونیا (Exo Gonia) کترادوس (Katherados)، ووتوناس (Vothonas) و مگالوچوری (Megalochori) تماشا کنید. تمام این روستاها دارای خیابان های باریک، کلیساهایی با گنبدهای آبی، خانه های رنگارنگ و کافه های دوست داشتنی هستند. به همان میزان که چشم انداز کالدرا (Caldera) بی هیچ بحثی بی نظیر است، ساحل و چشم انداز فیروتفانی (Firostefai) و ایمرویگلی (Imerovigli) نیز زیبا و خلوت تر از اویا هستند.

به سمت کوه پرافیتس ایلیا (حضرت الیاس) پیاده روی کنید

پیاده روی از فیرا تا اویا، بسته به سرعت شما حدود 2/5 ساعت طول می کشد (سعی کنید صبح ها به پیاده روی بروید تا از گرما و ازدحام جمعیت به دور باشید). اما چرا راستا بین روستای پیرگوس تا کوه پرافیتس ایلیا، بلندترین نقطه جزیره را امتحان نمی کنید؟ این راستا حدود 5 کیلومتر است و به صومعه ای به همین نام در بالای کوه منتهی می گردد. از آن نقطه نمایی 360 درجه از تمام جزیره را خواهید داشت.

به جستجوی ساحل های خلوت بروید

پریسا (Perissa) و کاماری (Kamari) دو ساحل بسیار محبوب با شن های سیاه هستند که بی شک طی تابستان میزبان جمعیت زیادی هستند. برای شنا در یک ساحل کم جمعیت به ولیچادا بروید، جایی که شن های سیاه منتظر شما هستند. بعلاوه در بخشی از ساحل تخت و آفتاب گیرهایی برای گردشگران قرار داده اند. اگر در پی آرامش بیشتری هستید ساحل کلومبوس (Kolombos) در شمالی ترین نقطه جزیره با ریگ های سیاه و قرمز و صخره های آفتاب گیر بزرگ برترین انتخاب می تواند باشد.

از شر هتل ها خلاص شوید

با اینکه رزرو و اقامت در هتل مزیت های بی شماری دارد اما امروزه امکانات و انتخاب های بسیاری برای اقامت به وجود آمده اند. با استفاده از سایت ایر بی ان بی (Airbnb) می توانید مکان های مناسبی کرایه کنید. از دیگر انتخاب ها می تواند مسافرخانه های مقرون به صرفه باشد.

مکان های پنهان را خود پیدا کنید

فرار از ازدحام جمعیت سانتورینی کار راحتی نیست اما منحرف شدن از راستاهای پر رفت و آمد ممکن است. در این اطراف مکان های پنهان و کوچک بسیاری برای کشف شدن وجود دارند. یک اسکوتر کرایه کنید و تمام نقاط دور از دید و جواهرات پنهان نزدیک فرودگاه را پیدا کنید. هر کجا خورشید بدرود گفت صبر کنید و به تماشای او بنشینید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1299

به "تور یونان ارزان: راه هایی برای فرار از شلوغی در سانتورینی، یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: راه هایی برای فرار از شلوغی در سانتورینی، یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید