راهکارهای کاهش ترس از کرونا در بچه ها و نوجوانان

به گزارش دوست داشتنی ها، عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، راهکارهایی را برای کاهش ترس بچه ها و نوجوانان از کرونا توصیه کرد.

راهکارهای کاهش ترس از کرونا در بچه ها و نوجوانان

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، نصیره مقدم فر، در مورد ترس از کرونا در میان بچه ها، گفت: برخی بچه ها ترس و اضطراب بیشتری را نسبت به همسالان خود تجربه می کنند به گونه ای که عملکرد شخصی و اجتماعی آنها مختل می شود که علت آن می تواند مربوط به ویژگی های شخصیتی و عوامل ژنتیکی و یا سبک فرزند پروری والدین و نحوه رفتار والدین در این شرایط یا فوت یکی از اقوام و اطرافیان که در اثر ابتلاء به این ویروس بوده باشد.

وی به توصیه هایی که می توان به والدین برای کاهش ترس بچه ها داشت اشاره کرد و اضافه کرد: با بچه ها خود همدلی کنید. به فرزندان خود مرتباً اطمینان بدهید که بیماری کرونا به خصوص برای بچه ها و نوجوانان معمولاً خفیف است. همچنین به خاطر داشته باشید که نشانه های بیماری کرونا قابل درمان هستند.

این متخصص روانشناسی تاکید کرد: همینطور می توانیم به بچه ها یادآوری کنیم که کارهای مؤثر زیادی می توانیم انجام دهیم که هم خود و هم دیگران را ایمن نگه داریم و احساس کنیم که بر شرایط به وجود آمده مسلط هستیم، از جمله شستشوی مرتب دست ها، لمس نکردن صورت و حفظ فاصله اجتماعی.

مقدم فر ادامه داد: والدین می توانند در مورد بچه ها خردسال با کشیدن نقاشی این ویروس، سرچ کردن در مورد اشکال مختلف ویروس و ساختن قصه و داستان هایی پیرامون این مسئله تا حدودی ترس بچه ها را کاهش دهند.

وی گفت: والدین باید بدانند با توجه به اینکه فرزندان آنها از تفریحات و زندگی عادی خود محروم هستند غمگین و بی حوصله هستند، با آنها همدلی داشته وقت بیشتری را با آنها بگذرانید و اجازه دهید فرزندانتان درباره احساساتشان صحبت کنند، احساسات فرزندان خود را درک کنید و بازتاب احساسات داشته باشید.

عضو سازمان نظام روانشناسی گفت: داشتن تعامل مثبت با فرزندان که شامل زمان باکیفیت (یعنی زمانی که والدین به طور اختصاصی در اختیار فرزندشان قرار می دهند با او بازی می کنند یا با هم به گپ و گفتگو می پردازند، تماس چشمی در هنگام حرف زدن، تشویق کلامی و بغل کردن) می تواند در کاهش اضطراب و تنش و بالا بردن اعتماد به نفس در فرزندان نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 531

به "راهکارهای کاهش ترس از کرونا در بچه ها و نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای کاهش ترس از کرونا در بچه ها و نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید