خطر شیوع کرونا در مجلس پاکستان

به گزارش دوست داشتنی ها، پس از ابتلای رئیس مجلس پاکستان و دو فرزند وی به ویروس کرونا، تایید این بیماری در بعضی از نمایندگان پارلمانی و مسئولان دبیرخانه آن، اجلاس مجالس سنا و ملی پاکستان که قرار است نحوه مهار ویروس کووید-19 در این کشور را مورد بحث قرار دهد، را تحت الشعاع قرار داد.

خطر شیوع کرونا در مجلس پاکستان

از زمان گسترش شیوع کرونا در پاکستان فعالیت های مجلسی در هر دو مجلس این کشور به حالت تعلیق درآمد و حضور کارمندان نیز ممنوع اعلام شد.

طی روزهای اخیر دولت و مجلس پاکستان توافق کردند که برای تقویت کوشش ها برای مدیریت شیوع کرونا، منتخبان مردم تشکیل جلسه داده تا بتوانند از ایده های یکدیگر برای مبارزه کرونا استفاده نمایند اما شناسایی موارد ابتلا به این ویروس میان نمایندگان مجلسی و کارمندان باعث شد تا نگرانی هایی از انتشار این ویروس در میان سایر اعضای مجالس سنا و ملی به وجود آید.

منابع رسمی پاکستان ابتلای دو نفر از نمایندگان مجلس این کشور به ویروس کووید-19 را تایید کردند که در واکنش به آن نائب رئیس مجلس سنای پاکستان گفت که کرونا زنگ خطر را در مجلس به صدا درآورده به همین دلیل تعویق اجلاس مجلسی و نشست های مشترک نمایندگان اجتناب ناپذیر است.

رسانه های پاکستانی امروز (دوشنبه) گزارش دادند که رئیس دفتر نظارت بر حضور نمایندگان مجلسی و تعداد زیادی از کارمندان متعلق به مجلس ملی و دبیرخانه مجلس سنا نیز به ویروس کرونا مبتلا شده و بیم آن می رود که با برگزاری نشست های مشترک در مجلس، نمایندگان و سایر کارمندان نیز به این بیماری مبتلا شوند.

پس از ابراز نگرانی نائب رئیس مجلس سنای پاکستان نسبت به ابتلای نمایندگان و کارمندان مجلس به کرونا، مقررات جدیدی برای برگزاری نشست مجلسی تدوین شد که براساس آن تست کرونای تک تک نمایندگان مجلس پیش از حضور در اجلاس ضروری اعلام شد.

یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان بیان کرد که وی و دو تن از فرزندانش به کرونا مبتلا شده اند و پس از آن قرنطینه شده و تحت درمان قرار گرفتند.

آمار تارنمای وزارت بهداشت پاکستان نشان می دهد که 79 درصد عامل شیوع کرونا در این روزها را انتقال آن از یک فرد به فرد دیگر و 21 درصد دیگر را آلودگی اتباع پاکستانی که از خارج برگشته بودند، تشکیل می دهد.

ستاد عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان امروز شمار مبتلایان به کرونا را 30 هزار و 627 نفر بیان کرد و اضافه نمود: 8212 بیمار بهبود یافته و تا به امروز 667 نفر نیز بر اثر این ویروس جان باختند. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 239

به "خطر شیوع کرونا در مجلس پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر شیوع کرونا در مجلس پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید