خبرنگاران 6 دستگاه جرثقیل ساحلی تا نیمه نخست1400 وارد بندر چابهار می شود

به گزارش دوست داشتنی ها، چابهار- خبرنگاران- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: 6 دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی تا نیمه نخست 1400 در راستای سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری هندی ها وارد بندر چابهار می شود.

خبرنگاران 6 دستگاه جرثقیل ساحلی تا نیمه نخست1400 وارد بندر چابهار می شود

بهروز آقایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: 2 دستگاه جرثقیل ساحلی 100 تنی دیگر تا سرانجام سالجاری به تجهیزات بندر چابهار از سوی هندی ها اضافه می شود و سال آینده 2 دستگاه دیگر به چهار جرثقیل قبلی اضافه تا در مجموع و در سه فاز شاهد وارد شدن 6 دستگاه جرثقیل ساحلی به این بندر باشیم.

وی بیان نمود: در مرحله نخست 2 جرثقیل ساحلی 140 تنی که از مدرن ترین و با کیفیت ترین تجهیزات بندری به شمار می رود که به بندر چابهار اضافه شد که با این اتفاق میزان تخلیه و بارگیری سالانه تا 20 میلیون تن ارتقاء پیدا می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این جرثقیل ها محدودیتی در تخلیه و بارگیری نوع کالا ندارند و هم کالاهای کانتینری و هم کالاهای فله ای را می توانند تخلیه و بارگیری کنند.

وی بیان نمود: متعلقات مربوط به تخلیه و بارگیری هر نوع کالا، در این خریدها لحاظ شده و بخشی از 8.5 میلیون دلار تجهیزات خریداری شده است.

آقایی اضافه نمود: با وجود این جرثقیل ها عملا بندر چابهار از نظر تخلیه و بارگیری کالا با ظرفیتی که امروزه از نظر زیرساخت اسکله در این بندر ایجاد شده هیچ نوع محدودیتی در حوزه تخلیه و بارگیری از نظر تجهیزاتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ارزش تجهیزاتی که قرار است از سوی هندی ها به بندر چابهار وارد شود 85 میلیون دلار است، گفت: در فاز نخست 2 جرثقیل به ارزش 8.5 میلیون دلار وارد این بندر شده که معادل 10 درصد تعهد مربوطه است و مجموعا تا نیمه نخست سال آینده 30 درصد از این تجهیزات 85 میلیون دلاری وارد می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری هندی ها در چابهار ارتباط بسیاری با توافق نامه ایران، هند و افغانستان دارد، مطرح نمود: تا به امروز هشت نشست بین سه کشور برگزار که عمده مباحث مطرح شده در رابطه با ترافیک کالا، خرید تجهیزات و تبادلات اقتصادی بوده تا همکاری سه کشور در این موارد بیشتر شود.

وی ادامه داد: حاصل این توافق نامه تبادل حدود 200 هزار تن کالا از طریق بندر چابهار بین هند و پاکستان بوده و امیدواریم با سرمایه گذاری هندی ها این حجم کالایی افزایش پیدا کند.

آقایی با اشاره به اینکه تسهیلات و تخفیف های متقابل و مناسبی بین بنادر ایران و هند برقرار شده است، اظهار داشت: 40 درصد تخفیف دریایی و بندری به کالاها و کشتی هایی که از چهار بندر هند به چابهار و برعکس می آیند در نظر گرفته شده که این مساله در جذب کالا و کشتی موثر خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 708

به "خبرنگاران 6 دستگاه جرثقیل ساحلی تا نیمه نخست1400 وارد بندر چابهار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 6 دستگاه جرثقیل ساحلی تا نیمه نخست1400 وارد بندر چابهار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید