خبرنگاران 41 مهاجر غیرقانونی در آب های تونس غرق شدند

به گزارش دوست داشتنی ها، تهران- خبرنگاران- کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت آدینه شب در بیانیه ای مشترک اعلام کردند، 41 مهاجر غیر قانونی در سواحل تونس غرق شدند.

خبرنگاران 41 مهاجر غیرقانونی در آب های تونس غرق شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در این بیانیه آمده است، دستکم 41 مهاجر غیر قانونی روز آدینه به دلیل واژگون شدن قایق شان در نزدیکی سواحل شهر صفاقس واقع در جنوب تونس غرق شدند.

بر اساس اعلام کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت تنها سه نفر از سرنشینان این قایق توسط گارد ساحلی تونس نجات پیدا کردند.

این بیانیه افزوده است: مهاجران غیرقانونی قصد داشتند به وسیله این قایق به ایتالیا سفر نمایند.

این دو نهاد بین المللی با اشاره به اینکه طی امسال میلادی دستکم 290 نفر در آب های دریای مدیترانه مفقود شدند، تأکید کردند که برای نجات جان این مهاجران باید میان کشورهای حوزه دریای مدیترانه برای انجام اقدامات نجات غریق هماهنگی انجام گردد.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت همچنین از این کشورها خواسته اند تا با پدیده قاچاق انسان مبارزه و این قاچاقچیان را مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

پیش تر سازمان بین المللی مهاجرت اعلام نموده بود، در سال 2020 (سال گذشته) یکهزار و 200 پناهجو که قصد مهاجرت غیر قانونی به خاک اروپا را داشتند، در آب های مدیترانه غرق شدند.

وزارت کشور ایتالیا نیز اعلام نموده بود که طی دو ماه اول امسال میلادی (2021) ورود پناهجویان به وسیله دریای مدیترانه به سواحل این کشور افزایش یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 834

به "خبرنگاران 41 مهاجر غیرقانونی در آب های تونس غرق شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 41 مهاجر غیرقانونی در آب های تونس غرق شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید