خبرنگاران 16هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان شرقی تزریق شد

به گزارش دوست داشتنی ها، تبریز- خبرنگاران- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: حدود 16هزار دز واکسن کرونا از 18هزار و 500 دز تحویل شده به آذربایجان شرقی بر اساس اعلام اولویت های وزارت بهداشت و درمان تزریق شده است.

خبرنگاران 16هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان شرقی تزریق شد

عباسعلی درستی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 6هزار نفر از کادر درمان آذربایجان شرقی تا به امروز واکسینه شده اند که 35درصد این افراد را تشکیل می دهد البته کادر درمانی که با بیماران کرونایی ارتباط مستقیم دارند مثل پزشکاران و پرستاران بخش آی.سی.یو ضد کرونا واکسینه شدند.

وی اضافه نمود: پیش بینی می گردد بر اساس اعلام وزارتخانه تا انتها فروردین ماه سال جاری تمام کادر بهداشت و درمان آذربایجان شرقی تحت پوشش طرح واکسیناسیون قرار بگیرند.

درستی ادامه داد: یکهزار و 700 پاکبان شهرداری تبریز نیز واکسینه شدند و از سالمندان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی هم تنها 100 دز باقی مانده که منتظر حضور آنها هستیم و کادر آرامستان های استان نیز از واکسن برخوردار شدند.

وی افزود: بیش از یکهزار نفر از بیماران خاص واکسن دریافت کردند و اکنون نیز بیماران خاص در این استان برای دریافت واکسن کرونا با همراه داشتن کارت بیماری و شناسایی از ساعت 9 تا 17 به بیمارستان های مشخص شده مراجعه می نمایند.

درستی با اشاره به استقبال کم بیماران خاص از دریافت واکسن کرونا، اظهار کرد: بیماران مبتلا به ام اس بالای 18سال باید به بیمارستان الزهرا (س) تبریز مراجعه نمایند اما از چهار هزار و 500 بیمار ام اس شناسایی شده در آذربایجان شرقی، تا به امروز تنها 800 نفر مراجعه نموده اند.

وی با اشاره به اینکه با بیماران تماس نیز گرفته شده است، افزود: بیماران پیوند کبد، کلیه، قلب و ریه برای دریافت واکسن به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز مراجعه نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: بیماران مبتلا به هموفیلی و تالاسمی هم می توانند در چند روز آینده برای تزریق واکسن کرونا به بیمارستان سینای تبریز مراجعه نمایند؛ تزریق واکسن به گروه های مشخص شده در تمام بیمارستان های سایر شهرستان های استان انجام می گردد.

وی گفت: تزریق وتاکسن کرونا به بیماران مزمن و زمینه ای مثل دیابت نیز پیش بینی می گردد که از اردیبهشت سال جاری شروع گردد .

درستی ادامه داد: جانبازان بالای 50 درصد نیز بر اساس فهرست ارایه شده واکسینه شدند و از امروز نیز سهمیه نظام پزشکی آذربایجان شرقی تحویل شد که یکهزار و 400 واکسن سهمیه پزشکان تحت پوشش نظام پزشکی تزریق خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در ابتلا به کرونا صندلی بیست و یکم کشور را دارد، گفت: بیش از 70 درصد جمعیت استان از ماسک استفاده می نمایند که در مقایسه با متوسط کشور از شرایط بهتری برخوردار هستیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 843

به "خبرنگاران 16هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان شرقی تزریق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 16هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان شرقی تزریق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید