خبرنگاران 145 مورد تغییر کاربری غیرمجاز کشاورزی در لرستان شناسایی شد

به گزارش دوست داشتنی ها، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرامور اراضی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: فروردین امسال 145 مورد تغییر کاربری غیرمجاز کشاورزی در استان شناسایی و متوقف شده است.

خبرنگاران 145 مورد تغییر کاربری غیرمجاز کشاورزی در لرستان شناسایی شد

کاووس رمضان زاده روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اضافه نمود: از این مقدار 37 مورد تخریب و قلع و قمع ؛ 100 مورد توقف عملیات ساخت و ساز اجرا شده و مابقی پرونده ها نیز در دست پیگیری است.

وی گفت: به مالکین اراضی کشاورزی که به صورت غیر مجاز اقدام به تغییر کاربری نموده اند فرصت داده شده چنانچه خود اقدام به تخریب بناهای غیرمجاز نمایند و زمین را به حالت اولیه برگردانند احکام قضایی برای انها صادر نمی شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 677 تغییر کاربری غیرمجاز در لرستان شناسایی شده شرح داد: مردم باید قانون حفظ کاربری اراضی زراعی را مورد توجه قرار داده و از هرگونه تغییر کاربری خارج از قوانین و مقررات اجتناب نمایند.

رمضان زاده گفت: از مجموع پرونده های تشکیل شده در سال قبل 98 مورد در دادگستری تشکیل و اقامه دعوا شد؛ حدود 100 پرونده تخریب و قلع و قمع بنا به اجرا درآمد و برای مابقی پرونده ها بر اساس قانون حفظ کاربری توقف عملیات صادر شده است.

وی اضافه نمود: در همه شهرستان های لرستان گشت های امور اراضی نسبت به رصد و حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری مبادرت نموده و بر اساس قانون با شدت از هرگونه تغییر کاربری خارج از ضوابط و مقررات جلوگیری می نماید

800 هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 241

به "خبرنگاران 145 مورد تغییر کاربری غیرمجاز کشاورزی در لرستان شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 145 مورد تغییر کاربری غیرمجاز کشاورزی در لرستان شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید