خبرنگاران 100 هزار واحد مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن احداث می گردد

به گزارش دوست داشتنی ها، اردبیل - خبرنگاران - معاون پشتیبانی و هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: احداث 100 هزار واحد مسکن برای محرومان در اولویت برنامه های بنیاد مسکن قرار گرفته است و در همه مناطق سعی بر احداث و واگذاری این واحدها برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی است.

خبرنگاران 100 هزار واحد مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن احداث می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، هادی درفشی آدینه در حاشیه افتتاح کارخانه فراوری قطعات بتنی و کارخانه پلی استاین در شهرک صنعتی 2 اردبیل افزود: بنیاد مسکن که به صورت تخصصی در ساخت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فعالیت می نماید، برای تامین مصالح استاندارد و مطلوب خود از فراوریات بنیاد بتن وابسته به بنیاد مسکن استفاده می نماید.

وی ادامه داد: فراوریات کارخانه های بنیاد بتن به صورت مناسب و متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه فراوری و روانه بازار مصرف می گردد تا در بحث استحکام بنا و همچنین ساخت اصولی و فنی واحدهای مسکونی روستایی و حتی شهری مورد استفاده قرار گیرد.

معاون پشتیبانی و هماهنگی استان های بنیاد مسکن گفت: بنیاد برای فراوری واحدهای مسکونی بادوام نیازمند مصالح و همچنین تجهیزات مدرن با فناوری های روز است و سعی ما بر این است تا از این مصالح استفاده نموده و به نوعی هزینه تخریب و دوباره کاری در ساخت واحدهای مسکونی را به حداقل برسانیم.

درفشی ضرورت فراوری و استفاده از این مصالح با دوام بویژه در ساخت واحدهای مسکونی روستایی را ضروری خاطرنشان کرد و افزود: در کنار ساخت و فراوری مسکن و همچنین مقاوم سازی واحدهای مسکونی استفاده از مصالح با کیفیت و ایجاد شرکت های با دانش فنی و مهندسی قوی، مد نظر و مورد توجه جدی است.

وی بیان نمود: با استفاده از ظرفیت همه استان ها فراوری مصالح بویژه بتن های آماده و پیش ساخته با هدف کاهش هزینه ها و مقاومت واحدهای مسکونی به وسیله بنیاد بتن ایران تامین می گردد و در استان اردبیل نیز چنین کارخانه ای احداث شده تا مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

درفشی افزود: کشور ما یکی از کشورهای آسیب خیز در بحث سیل، زلزله و حوادث قهری است که عمده واحدهای مسکونی نیز به دنبال این حوادث با تخریب روبه رو می شوند و ضرورت دارد سالانه 250 هزار واحد مسکن در مناطق روستایی که عمدتا کم دوام و آسیب دیده هستند، مورد بازسازی و بهسازی قرار گیرند.

وی با قدردانی از مشارکت استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان به عنوان استان های تعیین در بازسازی مناطق زلزله زده و سیل زده ادامه داد: 200 هزار واحد در کشور در قالب عملیات نوسازی و بازسازی در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته تا به نوعی ساکنان این واحدها بتوانند با خیال راحت در این مجموعه ها سکنی گزینند.

درفشی اظهارکرد: در سال های گذشته به دنبال وقوع حوادث طبیعی و قهری با فرو ریختن واحدهای کم دوام در مناطق روستایی روبرو بودیم و عملیات مقاوم سازی این واحدها با قوت آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 745

به "خبرنگاران 100 هزار واحد مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 100 هزار واحد مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید