خبرنگاران تب سنجی بیش از هفت هزار نفر در مبادی ورودی گیلان

به گزارش دوست داشتنی ها، رشت - خبرنگاران - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: با استقرار تیم های امداد و نجات این جمعیت در مبادی ورودی استان در شهرهای چابکسر، رودبار و آستارا با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، از جمعه گذشته تا به امروز هفت هزار و 500 نفر تب سنجی شدند.

خبرنگاران تب سنجی بیش از هفت هزار نفر در مبادی ورودی گیلان

مهدی ولی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در این مدت، پایش تب سنجی، هشدار و اطلاع رسانی درباره بیماری کرونا برای سرنشینان حدود سه هزار خودرو اجرا شده است.

وی اضافه کرد : تیم جمعیت هلال احمر شهرستان های آستارا، رودسر و رودبار در مبادی ورودی شهرها با همراهی مراکز بهداشت و نیروی انتظامی برای تب سنجی و اطلاع رسانی درباره پیشگیری از انتشار ویروس کرونا مستقر هستند.

وی سم پاشی و گند زدایی در روستاها و اماکن پرخطر روستایی به همت جوانان و داوطلبان خانه های هلال روستایی هلال احمر را از دیگر برنامه ها عنوان و خاطر نشان کرد: سم پاشی، گندزدایی، ضد عفونی کردن سوپر مارکت ها، مساجد، مدارس، خانه بهداشت، نانوایی ها به همت جوانان و داوطلبان خانه های هلال جمعیت هلال احمر برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا انجام گرفته است.

ولی پور با اشاره به حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر در فرودگاه سردار جنگل رشت برای پایش مسافران اضافه کرد: طرح پایش مسافران و تب سنجی در فرودگاه سردار جنگل رشت از مسافران ورودی به شهر رشت توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر با همکاری و همراهی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اورژانس نیز اجرا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان بیان داشت: ارائه خدمات داروخانه این جمعیت و توزیع داروهای تخصصی و ارائه خدمات دارویی و بهداشتی توسط داروخانه این جمعیت برای رفاه حال شهروندان و هم استانی ها فعالیت می کند.

تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان در مبادی ورودی استان در شهرهای چابکسر، رودبار و آستارا با هدف اجرای طرح هشدار و اطلاع رسانی برای پیشگیری از ویروس کرونا مستقر هستند، اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا و پیشگیری از انتقال آن و خطرات احتمالی که با ورود به استان آن ها را تهدید می کند، توسط این تیم ها انجام می شود.

ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می یابند که می تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند. کرونا ویروس ها همچنین علائمی چون آنفولانزا ایجاد می کنند. بیماری ممکن است از تب و سرفه آغاز شده و به التهاب ریه یا بدتر از آن برسد.

با شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون، فاصله دریافت از افراد بیمار و مشکوک و استراحت در صورت بیمار شدن، می توان از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد، به علاوه به خاطر داشته باشید که استفاده از ماسک های تنفسی تنها در صورتی موثر است که توسط افراد آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

نوشیدن آب بهداشتی، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دستها، ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 64

به "خبرنگاران تب سنجی بیش از هفت هزار نفر در مبادی ورودی گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تب سنجی بیش از هفت هزار نفر در مبادی ورودی گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید