تکنیک ذهنی که کاهش وزن را 3 برابر می نماید

به گزارش دوست داشتنی ها، افراد دارای اضافه وزن، اغلب دچار مسائل تصویر بدنی می شوند؛ نگرانی در خصوص اینکه دیگران چه فکر می نمایند یا چگونه ظاهر می شوند می تواند مانع بزرگی برای کاهش وزن باشد. در عوض، یادگیری دوست داشتن بدن و نگرانی کمتر در خصوص میزان آن تأثیر مثبتی دارد.

تکنیک ذهنی که کاهش وزن را 3 برابر می نماید

نتایج تحقیقات نشان می دهد، افرادی که یاد می گیرند کمتر نگران وزن خود باشند می توانند کاهش وزن خود را سه برابر نمایند. علت آن این است، افرادی که تصویر بدنی بهتری دارند به طور اتوماتیک غذای سالم تری مصرف می نمایند.

به نقل از هلث، این نوع تکنیک ذهنی به غلبه بر یکی از بزرگترین موانع کاهش وزن یاری می نماید.

متأسفانه، افراد دارای اضافه وزن، اغلب دچار مسائل تصویر بدنی می شوند؛ نگرانی در خصوص اینکه دیگران چه فکر می نمایند یا چگونه ظاهر می شوند می تواند مانع بزرگی برای کاهش وزن باشد. در عوض، یادگیری دوست داشتن بدن و نگرانی کمتر در خصوص میزان آن تأثیر مثبتی دارد.

این مطالعه شامل 239 زن دارای اضافه وزن بود که به مدت یک سال از یک برنامه ورزشی استاندارد و رژیم غذایی پیروی کردند. با این حال، به نیمی از آنان جلساتی با تمرکز بر تصویر بدن داده و گفته شد که چگونه احساسات می توانند بر غذا خوردن تأثیر بگذارند.

به عنوان مثال، خلق و خوی منفی می تواند به جای مصرف غذا برای برطرف گرسنگی، باعث آغاز دوره های غذا خوردن برای احساس بهتر گردد، این مورد به عنوان غذا خوردن احساسی شناخته می گردد بعلاوه تشویق شدند که بدن خود را دوست داشته باشند.

نتایج این مطالعه نشان داد، کسانی که تصویر بدن خود را بهبود بخشیدند نسبت به گروه کنترل سه برابر کاهش وزن داشتند. آنان به طور میانه 7درصد از وزن بدن خود را از دست دادند.

پدرو تکسیرا، یکی از نویسندگان مطالعه گفت: مسائل تصویر بدن در میان افراد دارای اضافه وزن و چاق بسیار رایج است که اغلب منجر به خوردن راحت و الگوهای غذایی سفت و سخت تر می گردد و مانعی برای کاهش وزن است.

نتایج ما ارتباط قوی بین بهبود تصویر بدن، به ویژه در کاهش اضطراب در خصوص نظرات دیگران و تغییرات مثبت در رفتار غذا خوردن را نشان داد.

از این رو ما بر این باوریم که یادگیری ارتباط با بدن به روش های سالم تر جنبه مهمی در حفظ کاهش وزن است و باید در هر برنامه کنترل وزن مورد توجه قرار گیرد.

نتایج این تحقیق در نشریه بین المللی تغذیه رفتاری و فعالیت بدنی منتشر شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 اسفند 1401 بروزرسانی: 22 اسفند 1401 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1462

به "تکنیک ذهنی که کاهش وزن را 3 برابر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنیک ذهنی که کاهش وزن را 3 برابر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید