تذکر نماینده مردم شاهین شهر به حاجی میرزایی

به گزارش دوست داشتنی ها، حاجی دلیگانی در مجلس به وزیر آموزش و پرورش ضرورت تغییر نگرش در سیستم آموزش مجازی کشور به دلیل افزایش هزینه های تحمیل شده و عدم دسترسی تعدادی از دانش آموزان به زیرساخت ها را متذکر شد.

تذکر نماینده مردم شاهین شهر به حاجی میرزایی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی به محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ضرورت تغییر نگرش در سیستم آموزش مجازی کشور را متذکر شد.

متن کامل تذکر نماینده شاهین شهر به وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

خلاصه تذکر:

ضرورت تغییر نگرش جدی در سیستم آموزش مجازی کنونی و شاد با عنایت به افزایش هزینه های اضافی تحمیل شده، عدم دسترسی تمامی دانش آموزان به زیرساخت ها و جلوگیری از کاهش کیفیت آموزشی

شرح تذکر:

شرح شرایطی که ویروس کرونا در کشور ایجاد کرده و یک شرایط ویژه و استثنایی بوده و عملا بعد از گذشت بیش از دو ماه از تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی عملا رضایت کاملی از آموزش توسط پیام رسان های داخلی و شبکه شاد صورت نگرفته است.

ضمن تشکر از اقدامات اجرا شده، با بررسی اجرا شده و عدم توانایی خرید گوشی هوشمند، کاهش کیفیت آموزشی، عدم عدالت اجتماعی برای تفکیک نحوه آموزش تیزهوشان و عادی، مشکل حضور چند دانش آموز در یک خانواده و معضل هم زمانی کلاس آموزشی تنها بخشی از مشکلاتی است که خانواده ها را درگیر مسئله آموزش کرده است.

قاعدتا سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی می بایست پس از گذشت حدود دو ماه از شروع این معضل با استفاده از ظرفیت های شبکه های تلویزیونی از جمله شبکه آموزش، شبکه امید، شبکه پویا و همچنین شبکه سینا که در گذشته برای چنین مواقعی برنامه ریزی شده بوده برنامه ریزی دقیق تری انجام می داد که متاسفانه علی رغم تلاش های اجرا شده، انسجام مناسبی در سیستم آموزش مجازی کنونی دیده نمی گردد به طوری که گهگاه مشاهده شده معلمی که در طول هفته تدریس می کرده در این روش آموزشی تنها یک روز در هفته مکلف به تدریس است.

با توجه به این که اصل 30 قانون اساسی به آموزش و پرورش رایگان تاکید دارد، افزایش هزینه های تحمیل شده به خانواده از جمله تهیه گوشی هوشمند، خرید بسته اینترنتی نباید خلائی در شرایط معیشتی خانواده ایجاد نماید.

لازم به ذکر است زیرساخت این مهم در بسیاری از روستا ها هم فراهم نیست که خود جای بررسی جدی تری دارد؛ لذا ضرورت دارد با توجه به نگرانی خانواده ها و نسبت به رفع معایب آموزش فعلی و منسجم تر نمودن آن اقدام گردد، هم چنین با توجه به دسترسی آسان دانش آموزان خصوصا در سنین ابتدایی به اطلاعات و امکان استفاده در حین آموزش از سایت های بی محتوا ضروری است به منظور کنترل و مدیریت استفاده از اینترنت برای آموزش تدابیری جدید اتخاذ گردد تا مصونیت بچه ها که در سنین هایی قرار دارند با بهانه آموزش مجازی به سمت کانال ها، اپلیکیشن ها و سایت های نامناسب حفظ و از پیامد های مخرب آینده آن جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 210

به "تذکر نماینده مردم شاهین شهر به حاجی میرزایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تذکر نماینده مردم شاهین شهر به حاجی میرزایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید