بزرگترین هزارتوی عمودی جهان، دستاورد نو معماری در دبی

به گزارش دوست داشتنی ها، با یک رکورد جهانی دیگر در دبی، بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی آشنا شوید؛ تجربه ای بی نظیر در بزرگ ترین هزارتوی عمودی جهان!

بزرگترین هزارتوی عمودی جهان، دستاورد نو معماری در دبی

دبی با وجود پروژه ای بزرگ ساخت و ساز، آوازه ای به عنوان شهری پیشرو در طراحی و توسعه برای خود کسب کرده است. آخرین دستاورد دبی در امارات متحده عربی، یک آسمان خراش 57 طبقه به نام برج هزارتو است که در خیابان شیخ زاید قرار گرفته است.

این ساختمان در ژانویه 2012 تکمیل شد و یک طراحی شگفت انگیز هزارتو را به نمایش می گذارد که تقریبا تمام نمای جلو و پشت ساختمان را پوشانده است. این طراحی منحصر به فرد، ساختمان و گروه معماری ال رستمانی، عنوان بزرگ ترین هزارتوی عمودی جهان را از رکوردهای جهانی گینس دریافت کرده است.

این هزارتو که از سنگ ساخته شده، در حقیقت مجموعه ای از بالکن های بهم پیوسته برای واحدهای مسکونی و ادارات مختلف در ساختمانی با طراحی به شکل هزارتو است. این هزارتو به تنهایی دارای یک الگوی احتمالی نیست، بلکه یک پازل واقعی با طراحی آدریان فیشر، طراح تحسین شده هزارتو است. شب ها، چراغ های ال ای دی رنگارنگ، هزارتو را روشن می کنند و از چشم هزارتو، یک دیوار ویدئویی دایره ای شکل هشت متری در بالای ساختمان، برای به نمایش گذاشتن تصاویر، استفاده می شود.

آقای حسن عبدالله ال رستمانی، نایب رویس گروه معماری ال رستمانی و ایده پرداز مفهوم هزارتو، گفت:

سنگ های طبیعی استفاده شده در ساخت برج هزارتو برای اینکه زیبا و طبیعی به نظر برسند، دستچین شده اند. سنگ های یکسانی از رودخانه ریو ورده در شهر برزیلی باهیا در نمای بیرونی برج به کار گرفته شده اند.

رنگ سبز تیره تر به کار گرفته شده در گوشه های ساختمان، با استفاده از جت های آبی که یک سطح مات را خلق می کنند، به وجود آمده است. رنگ روشن تر به کار گرفته شده برای برجسته کردن هزارتو نیز با استفاده از یک تکنیک شعله که با زبرکردن سطح، یک رنگ روشن تر و سطحی صیقلی خلق می کند، ایجاد شده است.

ما همیشه می خواستیم که این هزارتو با بازی دائم با نور و سایه، به نظر ساختمانی تراشیده شده در یک تکه بزرگ سنگ بیاید و جلوه ای واقعی برای تماشاچیان داشته باشد.

دبی هم اکنون بیش از 100 رکورد جهانی گینس دارد.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1220

به "بزرگترین هزارتوی عمودی جهان، دستاورد نو معماری در دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین هزارتوی عمودی جهان، دستاورد نو معماری در دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید