بازداشت 250 داعشی و هلاکت 50 تکفیری طی 6 ماه در عراق

به گزارش دوست داشتنی ها، سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق به آماری از تروریست های به هلاکت رسیده و بازداشت شده داعش طی شش ماه گذشته پرداخت.

بازداشت 250 داعشی و هلاکت 50 تکفیری طی 6 ماه در عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از السومریه، نهاد مبارزه با تروریسم عراق به جزییات اقدامات این نهاد در مقابله با داعش که به هلاکت 50 سرکرده داعشی منجر شده است، پرداخت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

صباح النعمان سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق با اشاره به عملیات طی 6 ماه گذشته نیروهای این دستگاه، گفت: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خواستار فشار بر داعش و تعقیب بازمانده ها و غلبه بر آنها شد.

وی اضافه نمود: فرماندهی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق، استراتژی ویژه ای در مبارزه با تفکر افراطی و گروه های تروریستی به کار بست و آن در عمل با عملیات های خاص، سریع و برق آسا اجرایی کرد و کانون های داعشی را هدف قرار داد به ویژه در استان های دیالی، کرکوک، و صلاح الدین و نیز غرب الانبار و کمربندی بغداد.

النعمان گفت: طی شش ماه گذشته بیش از 150 عملیات علیه داعش در مناطق کوهستانی و صحرایی عراق، انجام شده است که در نتیجه آن 250 سرکرده برجسته داعشی بازداشت و بیش از 50 تروریست به هلاکت رسیده اند.

بازداشت مسئول کفالات(توزیع کمک ها) داعش در کرکوک، مشارکت حشد شعبی در عملیات الوعد الصادق در بصره و حملات تکفیری ها به دکل های برق و به خاموشی فرود بردن مناطق غربی عراق از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از المورد نیوز، یک منبع امنیتی از حمله داعش به روستای طار البغل در کرکوک خبر داد و گفت: تروریست های داعشی به یک مرکز ایست بازرسی پلیسی در روستای طار البغل از توابع ناحیه الریاض در بخش الحویجه کرکوک و جاده مواصلاتی میان ناحیه الریاض و بیجی حمله کردند که این حمله که با آر پی جی انجام شد، خسارات و تلفاتی به بار نیاورد.

منابع عراقی همچنین از بازداشت یک سرکرده داعشی در کوی العسکری در ناحیه الزاب در بخش الحویجه کرکوک در عملیاتی پیشدستانه خبر دادند.

بازداشت مسئول کفالات داعش در کرکوک

اداره اطلاعات نظامی عراق گفت که این سرکرده داعشی مسئول توزیع کمک ها به خانواده های داعش بود که طی عملیاتی پیروز بازداشت شد. این سرکرده داعشی که یک زن است تحت تعقیب دستگاه قضایی بود و قبلا با دو سرکرده داعش که در عملیات های قبل به هلاکت رسیدند، ازدواج کرده بود و یکی از همسران وی مسئول داعشی در جزیره کنعوص بود. این زن مسئول آنچه کفالات داعش نامیده می شود، بود.

الکفالات کمک های مالی است که داعش به خانواده های عناصر خود توزیع می کند.

مشارکت حشد شعبی در عملیات وعده صادق در بصره

سرهنگ ثائر عیسی سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات بصره با اشاره به مشارکت حشد شعبی در عملیات الوعد الصادق در بصره، گفت: سازمان حشد شعبی در عملیات الوعد الصادق در بصره مشارکت داشت و این با درخواست فرماندهی عملیات بصره رخ داد و ماموریت حشد شعبی شناسایی بوده است.

وی اضافه نمود: حشد شعبی نهادی امنیتی وابسته به فرمانده کل نیروهای مسلح و بخشی از سازمان های امنیتی عراق است. عملیات وعده صادق نتایج چشمگیری داشت.

کشف مقادیری مهمات در شمال بیجی در استان صلاح الدین

منابع وابسته به حشد شعبی عراق گفتند که نیروهای تیپ 31 حشد شعبی مقادیری مهمات در منطقه المزرعه از توابع بیجی در شمال تکریت در استان صلاح الدین کشف کردند از این مهمات برای حمله به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان استفاده می شد.

ورود نیروهایسونار به موصل

یک منبع امنیتی در استان نینوا عراق از ورود نیروهای سونار به این استان و ایجاد پست های بازرسی در داخل شهر موصل خبر داد و گفت: یکی از پست های بازرسی در ورودی جنوبی شهر و دیگر در ورودی شمالی دایر می شود.

این منبع عراقی با مهم توصیف کردن حضور این نیروها در موصل گفت: با گذشت چند سال از اعلام غلبه بر داعش، این رویداد رخ میدهد.

حضور وزیر کشور عراق در سنجار

عثمان الغانمی وزیر کشور عراق در جریان بازدید از سنجار توصیه های امنیتی لازم را به نیروهای امنیتی در این منطقه به منظور فراهم شدن بستر لازم برای بازگشت آوارگان به این نیروها، کرد.

وی اوضاع این منطقه را از حیث امنیتی خوب دانست و اضافه نمود که به مرور زمان بهتر هم خواهد شد

الغانمی دستور افزایش شمار نیروها در مراکز پلیس این منطقه و دستور شروع به کار اداره راهنمایی و رانندگی و دفاتر مبارزه با جرایم را نیز داد.

حمله داعش شهرهای غربی عراق را به خاموشی فرو برد

احمد الدلیمی از مسئولان شهر القائم در غرب الانبار از حمله داعش به دکل های اصلی برق در غرب عراق که سبب افتادن این دکل ها و قطع برق در شهرهای غربی استان الانبار شد خبر داد و گفت: داعشی ها 4 دکل جدید انتقال برق را در منطقه تیوان در غرب القائم مورد حمله قرار دادند که سبب افتادن دکل ها و قطع برق شد و مسئولان در حال نصب دکل های جدید هستند تا برق غرب الانبار وصل شود. داعشی ها همچنین سه دکل انتقال برق را در میان راوه و القائم در 360 کیلومتری غرب الرمادی هدف قرار دادند.

وی اضافه نمود: حمله داعش به دکل های برق در مناطق صحرایی در راستای اقدامات خرابکارانه و تروریستی تکفیری هاست که ناشی از عجز آنهاست.

از سوی دیگر احمد المحلاوی از دیگر مسئولان این شهر هم گفت: داعشی ها شگرد جدیدی برای نابودی دکل هایی انتقال برق به کار می گیرند و آن بستن دکل به خودرو و کشیدن آنها و در نتیجه سقوط دکل هاست. تکفیری ها همچنین از مواد منفجره برای منفجر کردن دکل ها استفاده می کنند و تا به امروز 11 دکل از سوی داعش طی یک هفته هدف قرار گرفته است که همگی در مناطق صحرایی واقع شده اند و حفاظتی از آنها به عمل نمی آید و همگی دکل فشار قوی هستند.

بازداشت دو سرکرده تروریستی و عامل اعدام شهروندان بی گناه در نینوا

سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق روز یکشنبه گفت که دو تن از تروریست های داعشی و عامل اعدام شماری از شهروندان بی گناه در بیمارستانی در نینوا را بازداشت کرده است.

در بیانیه سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق آمده است که نیروهای اطلاعات پلیس فدرال توانستند دو تن از تروریست های داعشی را مطابق با ماده 4 تروریسم در منطقه حی الجهاد بغداد بازداشت کنند.

این دو تروریست در یگان های ابو لیث الصفاری داعش که در اجرای اعدام چند تن از شهروندان بی گناه در بیمارستان الجمهوریة در استان نینوا دست داشتند فعالیت می کردند.

سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق همچنین گفت که این دو تروریست در تحقیقات اولیه به مشارکت در چند عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی در زمان کنترل داعش بر استان نینوا اعتراف کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 626

به "بازداشت 250 داعشی و هلاکت 50 تکفیری طی 6 ماه در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت 250 داعشی و هلاکت 50 تکفیری طی 6 ماه در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید