امکان انتقال بیماری کرونا به وسیله صحبت کردن!

به گزارش دوست داشتنی ها، باشگاه خبرنگاران/ جمال میرزایی فوق تخصص بیماری های عفونی درباره انتقال ویروس کرونا به وسیله نفس کشیدن و صحبت کردن، اعلام کرد: هر اقدامی که باعث گردد ذرات تنفسی در فضا پخش شوند، می تواند باعث انتشار ویروس گردد.

امکان انتقال بیماری کرونا به وسیله صحبت کردن!

او اضافه کرد: ذرات تنفسی پخش شده در هوا می تواند سرفه و عطسه باشد که خیلی بیشتر باعث انتشار ویروس کرونا می شوند و هم می تواند صحبت کردن بلند باشد که هنگام حرف زدن ذرات ویروس از دهان خارج شوند؛ بنابراین ذرات تنفسی به وسیله نفس عمیق هم خارج شده و باعث انتشار ویروس کرونا خواهند شد، هر چند انتقال از این طریق به شدت سرفه و عطسه نخواهد بود.

همه افراد باید هنگام حضور در اجتماع از ماسک استفاده نمایند

میرزایی، اظهار کرد: توصیه متخصصان برای استفاده از ماسک به 2 علت است؛ افرادی که بدون بروز هیچ علائمی به ویروس کرونا مبتلا هستند و از بیماری خودشان آگاه نیستند، به همین علت خیلی از این امر نگران نیستند و با تردد در خیابان ها باعث انتشار ویروس در جامعه می شوند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی توضیح داد: شانس ابتلای افراد سالم با قرار دریافت در محیط و در کنار افراد ناقل به ویروس افزایش پیدا می نماید؛ بنابراین توصیه می گردد هر دو گروه افراد سالم و بیمار از ماسک استفاده نمایند، یعنی توصیه استفاده از ماسک باید به صورت همگانی باشد.

رعایت اصول بهداشتی شانس ابتلا به کرونا را کاهش می دهد

میرزایی درباره اینکه ویروس کرونا به وسیله مدفوع هم منتقل می گردد، گفت: ویروس داخل مدفوع حتی چند هفته پس از شیوع علائم مشاهده شده است، هر چند تا به امروز راه انتقال گوارشی ویروس کرونا به عنوان راه اصلی محسوب نمی گردد، اما باید اصولی را هنگام استفاده از سرویس بهداشتی رعایت کنیم تا باعث انتقال و انتشار ویروس کرونا نشویم.

این فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به توصیه های بهداشتی برای پیشگیری ابتلا به کرونا، اظهار کرد: افراد باید حتما هنگام استفاده از سرویس بهداشتی دستان خود را با آب و صابون بشویند تا شانس ابتلا به ویروس کرونا را تا حداقل کاهش دهند و همچنان همان اصول بهداشتی مانند عدم حضور در اماکن عمومی مگر در موارد ضروری، رعایت نکات بهداشتی بعد از ورود به منزل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی که در گذشته توصیه می شدند باید رعایت گردد؛ چرا که تمامی این موارد تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از انتقال کرونا ویروس به افرد دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 266

به "امکان انتقال بیماری کرونا به وسیله صحبت کردن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان انتقال بیماری کرونا به وسیله صحبت کردن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید