افزایش صادرات بنزین آمریکا به رغم گرانی قیمت

به گزارش دوست داشتنی ها، در حالی که دولت آمریکا نگران قیمت بالای بنزین است و حتی از اوپک پلاس برای افزایش فراوری نفت درخواست نموده است، پالایشگاههای آمریکایی سال جاری بیشترین میزان بنزین را در سه سال اخیر صادر نموده اند.

افزایش صادرات بنزین آمریکا به رغم گرانی قیمت

به گزارش خبرنگاران، صادرات بنزین آمریکا در هشت ماه نخست سال جاری به 802 هزار بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین میزان برای این دوره از سال 2018 پیش از شایع شدن پاندمی به شمار می رود. همزمان رانندگان آمریکایی بالاترین قیمت از سال 2014 به این طرف را برای خرید بنزین پرداخت می نمایند. تقاضای خارجی برای بنزین همچنان رو به افزایش خواهد بود زیرا مکزیک که بزرگترین واردنماینده بنزین آمریکاست، همچنان در مراحل ابتدایی خروج از پاندمی ویروس کروناست.

نرخ بالای صادرات بنزین آمریکا تصویر کلی از تقاضای جهانی برای نفت را نشان داده و محدودیتهای دولت بایدن برای کنترل قیمتها را شاخص می نماید. جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا اعلام نموده که دولت در حال آنالیز برداشت از ذخایر نفت استراتژیک است اما شرکت مشاوره انرژی اسپکتس بر این باور است که اقدام مذکور تنها یک راه حل موقتی برای کمبود عرضه در بازار است.

بیشتر صادرات بنزین ایالات متحده به آمریکای لاتین می رود. پالایشگاهها 139 هزار بشکه در روز به برزیل ارسال کردند که بالاترین حجم از سال 1945 به این طرف محسوب می گردد. مکزیک که بزرگترین خریدار خارجی بنزین آمریکاست، هنوز به سطح پیش از شیوع کووید 19 بهبود پیدا ننموده اما با بهبود اقتصاد از تبعات پاندمی، در مدت دو سال آینده احیا خواهد شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش قیمت بنزین برای مصرف نمایندگان تنها مشکل آمریکا نیست. افزایش قیمت دلار به حدی قوی بوده که واردات بنزین کشورهای آمریکای لاتین را به یکباره بسیار گرانتر نموده است. قیمت بنزین در برزیل سال جاری 46 درصد رشد نموده و به بالاترین حد از سال 2013 رسیده است. قیمت بنزین در مکزیک به حدی بالاست که برخی از شهروندان مکزیکی ممکن است روز دوشنبه که مرزها بازگشایی می شوند، به آمریکا بروند تا باک خودروهایشان را پر نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1121

به "افزایش صادرات بنزین آمریکا به رغم گرانی قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش صادرات بنزین آمریکا به رغم گرانی قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید