افزایش بیش از 120 درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در زنجان

به گزارش دوست داشتنی ها، خبرنگاران/زنجان استاندار زنجان گفت: اعتبار عمرانی تخصیص یافته در امسال 120 درصد بیش از اعتباری ابلاغی است.

افزایش بیش از 120 درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در زنجان

فتح الله حقیقی شامگاه دیروز (17 اسفندماه) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تحقق بخش رفاهیات حقوق کارکنان دولت از محل بودجه استانی را دغدغه مدیریت استان در ابتدای امسال مطرح کرد و اضافه نمود: خوشبختانه در حال حاضر می بینیم آنچه که در ابتدای سال نگران آن بودیم، بیش از پیش بینی ها محقق شده است.

وی توضیح داد: اعتبارات با عناوین مختلف از قبیل پاداش، اضافه کاری، رفاهیات و ... 1.25 درصد بیشتر از دوازده ماهه به عبارتی برای 13.5 ماه وصول شده است و به زودی توزیع شده و در اختیار افراد قرار می گیرد.

این مسئول ادامه داد: در ابتدای امسال اعتبارات جاری ابلاغ شده به استان، بیش از 286 میلیارد تومان بود که در حال حاضر بیش از 366 میلیارد تومان تخصیص داشته که نشان از افزایش 36.3 درصدی نسبت به اعتبارات ابلاغی دارد. همچنین 386 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی ابلاغ شده به استان در ابتدای امسال بود که تا به امروز اعتبار تخصیص یافته به 850 میلیارد تومان رسید که افزایش 120 درصدی دارد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با بیان اینکه مبالغی نیز در بخش اعتبارات عمرانی جدای از موارد یاد شده به اعتبارات عمرانی استان اضافه شده که سرجمع را بسیار بیشتر می نماید، توضیح داد: اعتبارات و مبالغی در مرکز وجود دارد که با کوشش مدیران استان می توان برای استان، بخشی از آن را جذب کرد و اعتباراتی که امسال جذب شده است، نشان از پتانسیل بالای مجموعه مدیریت استان در جذب اعتبارات مازاد دارد.

استاندار زنجان با اشاره به وصول درآمد در استان، یادآور شد: در امسال وصول درآمدها در استان بیش از سنوات گذشته بود، به طوری که در یازده ماهه امسال 3.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش وصولی داریم و باید توجه داشت که در سال 97 تعداد 57 شرکت و واحد تولیدی در استان زنجان وجود داشت که دفاتر مرکزی آنان در استان نبوده و مالیات این شرکت ها خارج از استان وصول می شد ولی تا به امروز دفاتر 53 شرکت در استان مستقر شده و مابقی به زودی در استان مستقر خواهد شد.

حقیقی با تاکید بر لزوم پرداخت بدهی دستگاه ها به دستگاه های خدمات رسان، اظهار کرد: دستگاه های خدمات رسان باید در سریع ترین زمان ممکن لیست دستگاه هایی را که از آنان طلب دارد را اعلام نموده و این مسئله توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اداره کل امور مالی و دارایی استان آنالیز و نحوه هزینه کرد بودجه تخصیص یافته به این مسئله معین گردد و تخصیص بعدی به دستگاه ها باید بر مبنای پرداخت این بدهی پیش از خاتمه سال باشد.

این مسئول با اشاره به احتیاج برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان به بودجه ویژه، اعلام کرد: برگزاری این کنگره باید اولویت همه دستگاه ها باشد. باید برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت باید اسناد جمع آوری و به آیندگان منتقل شد که این مهم احتیاجمند برگزاری برنامه ای مانند کنگره ملی 3535 شهید استان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 757

به "افزایش بیش از 120 درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بیش از 120 درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید