اعلام آمادگی روسیه برای برگزاری نشست فوق العاده اوپک به خاطر شیوع کرونا

به گزارش دوست داشتنی ها، وزیر انرژی روسیه گفت این کشور آماده است اجلاس اوپک و متحدانش را زودتر از ماه مارس و در فوریه برگزار کنند.

اعلام آمادگی روسیه برای برگزاری نشست فوق العاده اوپک به خاطر شیوع کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزیر انرژی روسیه گفت این کشور آماده است اجلاس اوپک و متحدانش را زودتر از ماه مارس و در فوریه برگزار کنند تا بتوانند به ضربه احتاقتصادی که ویروس کرونا به تقاضای جهانی نفت می زند ، بپردازند.

الکساندر نواک گفت در حال گفتگو با عربستان سعودی است و اضافه نمود کشورهای تولید کننده نفت چندین روز دیگر برای بررسی تاثیر آن و تصمیم گیری در مورد تاریخ اجلاس فرصت لازم دارند.

شیوع ویروس کرونا در چین می تواند 250 هزار بشکه در روز تقاضای نفت را در سه ماهه اول سال جاری میلادی پایین آورده و قیمت نفت را بیش از این کاهش دهد.

نواک گفت: ما می توانیم زودتر دیدار داشته باشیم. این اصلاً مسئله ای نیست.

تا الان بارها در این مورد با وزیر نفت عربستان صحبت کرده ایم. دیروز یک ساعت در این مورد بحث کردیم و امروز نیم ساعت. گفتگوهای ما بسیار جدی است.

نواک با اشاره به اینکه هنوز برای اعلام آمادگی روسیه برای کاهش بیشتر تولید زود است گفت: در اصل، ما آماده ایم به سرعت در برابر چنین مسائلی عکس العمل نشان دهیم. ما باید شرایط را بررسی کنیم و زمان بیشتری برای تحقیقاتمان نیاز داریم.

نگرانی در مورد تأثیر اقتصادی ویروس کرونای چین بازارهای جهانی را مختل کرده و قیمت نفت را تا 58 دلار در هر بشکه پایین آورده است. قیمت نفت در 20 ژانویه بیش از 65 دلار در هر بشکه بود.

روسیه در روز جمعه دو مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داد و پروازهای مستقیم به چین، بزرگترین شریک تجاری خود را محدود کرد.

ائتلاف اوپک+ که شامل اعضای غیر اوپک مثل روسیه هم میشود مدتهاست تولید خود را برای حمایت از قیمت نفت کاهش داده است. این گروه در دسامبر توافق کرد تا پایان ماه مارس 1.7 میلیون بشکه از تولید خود را پایین بیاورد.

اوپک قصد دارد کاهش تولید نفت را حداقل تا ماه ژوئن تمدید کند و احتمالاً اگر تقاضای نفت به خاطر شیوع ویروس کرونا ضربه بخورد، میزان این کاهش تولید نیز شدیدتر خواهد شد.

اقتصاد عربستان سعودی علی رغم طرح های تنوع اقتصادی بن سلمان، شدیداً وابسته به درآمد نفتی است. عربستان برای متعادل کردن بودجه دولتی خود به نفت حدود 80 دلار در هر بشکه نیاز دارد.

48

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 20

به "اعلام آمادگی روسیه برای برگزاری نشست فوق العاده اوپک به خاطر شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی روسیه برای برگزاری نشست فوق العاده اوپک به خاطر شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید