استرالیا سفیر میانمار را احضار کرد

به گزارش دوست داشتنی ها، پس آنکه مشاور استرالیایی رهبر دوفاکتوی میانمار در پی کودتای ارتش این کشور بازداشت شد، دولت استرالیا سفیر میانمار را احضار نموده است.

استرالیا سفیر میانمار را احضار کرد

به نوشته روزنامه گاردین، شان تورنل، مشاور استرالیایی آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار است که به رویترز گفت بازداشت شده اما از روز شنبه دیگر امکان برقراری تماس با وی وجود ندارد.

عصر شنبه، ماریس پاین، وزیر خارجه استرالیا گفت که دولتش به شدت نگران گزارش های مربوط به بازداشت اتباع استرالیایی و مشاور استرالیایی تبار آنگ سان سوچی توسط ارتش میانمار است.

وی ادامه داد: دولت یاری کنسولی را برای تعدادی از استرالیایی ها در میانمار فراهم نموده است. ما به شدت نگران یکی از شهروندان بازداشتی خود هستیم.

وزیر خارجه استرالیا همچنین گفت: ما سفیر میانمار را احضار نموده و مراتب نگرانی عمیق خود را در ارتباط با این بازداشت اعلام نموده ایم. سفارت استرالیا در یانگون به آنالیز اتباع استرالیایی در میانمار ادامه می دهد تا از صحت و سلامت آنها و برقراری ارتباط با آنها مطمئن گردد.

ارتش میانمار دوشنبه گذشته کنترل این کشور را در جریان کودتا علیه دولت مدنی سوچی به دست گرفت و علت این کودتا را عدم رسیدگی دولت به ادعای تقلب در انتخابات پارلمانی سال گذشته میلادی اعلام نموده است.

خبر مربوط به بازداشت مشاور استرالیایی سوچی در حالی منتشر شد که هزاران نفر از مردم میانمار روز شنبه در یانگون به خیابان ها آمده و علیه کودتا دست به اعتراض زده و خواهان آزادی سوچی شدند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 752

به "استرالیا سفیر میانمار را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا سفیر میانمار را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید