ارائه 680 ایده برای اشتغال کولبران استان های مرزی

به گزارش دوست داشتنی ها، مجری کاک برکت از ارائه 680 ایده به این رویداد ملی با هدف توانمندسازی کولبران استان های مرزی اطلاع داد.

ارائه 680 ایده برای اشتغال کولبران استان های مرزی

مهدی عبدالحمید با بیان این مطلب و با اشاره به ثبت نام 680 نفر در رویداد ملی کاک برکت اضافه نمود: در گام اول، 284 طرح رسیده به رویداد گزینش شد که پس از برگزاری پنج کارگاه با استفاده از ظرفیت های استانی و با هدف توانمندسازی افراد و گروه های شرکت کننده، در نهایت 75 طرح انتخاب و به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

وی اعلام نمود: برای تمامی صاحبان ایده های منتخب، یک دوره مجازی کسب و کار در نظر گرفته شده است.

مجری کاک برکت درباره اهداف این رویداد نیز توضیح داد: علاوه بر اهداف اولیه از جمله ایجاد 3500 طرح اشتغال زایی منجر به ایجاد بیش از 11 هزار شغل برای کولبران سه استان مرزی کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه، هدف اصلی و نهایی رویداد کاک برکت ایجاد اکوسیستم کارآفرینی و تحقق فرآیند توانمندسازی کولبران در این مناطق است.

عبدالحمید ادامه داد: به همین دلیل و با موافقت مدیرعامل بنیاد برکت، راه اندازی مرکز نوآوری پیشرفت منطقه ای در استان کردستان با هدف حمایت از فعالیت های اشتغال زایی برای کولبران استان های مرزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی توضیح داد: با شروع به کار و فعالیت رویداد ملی کاک برکت، جلسات متعددی با ذی نفعان این رویداد از جمله سیاسیون، مقامات استانی و جوامع دانشگاهی گذاشته شده و صدای مردم مناطق مرزی شنیده شده است.

مجری کاک برکت با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های استانی برای برگزاری این رویداد گفت: در هر سه استان هدف رویداد، جلسات متعددی با حضور مقامات استانی، اساتید دانشگاه و تسهیل گران بنیاد برکت به عنوان نقطه اتصال رویداد به مردم در هر استان برگزار شده است.

عبدالحمید اضافه نمود: در این مدت، جوامع دانشگاهی استان های هدف رویداد کاک برکت اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی زیادی نموده اند و بیشترین طرح ها و ایده های رسیده به رویداد نیز از سوی اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر این که اولویت طرح های پذیرفته شده با استان های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه بوده است، توضیح داد: طراحان و ایده پردازان کرمانشاهی بیشترین مشارکت را در رویداد کاک برکت داشته اند.

به گفته مجری کاک برکت، این رویداد از اواخر دی ماه وارد مرحله نهایی شده و به سه طرح برگزیده جوایزی نقدی اهدا خواهد شد. همچنین قرار است صاحبان 75 ایده پذیرفته شده، با تهیه ویدیو های پنج دقیقه ای، به معرفی و توضیح طرح ها و ایده های خود بپردازند، چرا که داوری ها بر مبنای این ویدیو ها خواهد بود.

عبدالحمید یادآور شد: بنیاد برکت از تمامی 75 طرح برگزیده با لحاظ این موضوع که در کدام مدل اشتغال زایی بنیاد دسته بندی شوند، حمایت های حداکثری را به عمل خواهد آورد.

وی اعلام نمود: بیشتر طرح های پذیرفته شده در رویداد کاک برکت، شامل طرح های کوچک و متوسط می گردد.

لازم به ذکر است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با هدف اشتغال آفرینی برای کولبران استان های مرزی کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه و شناسایی و استفاده از ظرفیت نخبگان به منظور ارائه راه کار های نوآورانه برای توسعه اشتغال فراگیر اقدام به برگزاری رویداد ملی کاک برکت در سال 1399 نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 665

به "ارائه 680 ایده برای اشتغال کولبران استان های مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 680 ایده برای اشتغال کولبران استان های مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید