اختصاص 310 مجوز جذب نخبگان به وزارتین علوم و بهداشت ، آنالیز مشخص شرایط 152 بورسیه بلاتکلیف

به گزارش دوست داشتنی ها، جلسه 258 هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی نژاد برگزار گردید.

اختصاص 310 مجوز جذب نخبگان به وزارتین علوم و بهداشت ، آنالیز مشخص شرایط 152 بورسیه بلاتکلیف

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی ، جلسه 258 هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی نژاد رییس هیئت عالی جذب اعضای هیأت علمی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید.کی نژاد در این جلسه با تأکید بر اجرایی شدن احکام صادره دیوان عدالت اداری گفت: مراجع نظارتی و ضابط قضایی باید بر اجرایی شدن این احکام نظارت و رسیدگی داشته باشند.

وی با اشاره به معرفی بورسیه های مورد تأیید هیأت عالی جذب به دانشگاه ها اضافه نمود: طبق قانون دانشگاه بورسیه خود را به دلایل مختلف جذب نکند، به مدت 5 سال نمیتواند در آن رشته اعلام احتیاج برای فراخوان کند.

رئیس هیأت عالی جذب در ادامه سخنان خود، بر اساس مصوبه هیأت عالی جذب، بر لزوم اجرایی شدن بند ز ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه و بند پ ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه برای مشمولین این بند ها در مجلس ازجمله کارمندان ایثارگر و خانواده معظم شهدا و آزادگان تأکید کرد.

در ادامه سید صدرالدین صدری نوش آبادی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به آئین نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی گفت: طبق این قانون متقاضیان جذب به ترتیب به صورت پیمانی، رسمی آزمایشی و رسمی قطعی جذب می شوند چرا که فلسفه این فرایند قانونی به منظور آنالیز توانایی علمی و صلاحیت عمومی متقاضی است.

وی در ادامه از اختصاص 310 مجوز جذب نخبگان به وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، آموزش و درمان پزشکی اطلاع داد و گفت: سهم وزارت علوم از این سهمیه های جذب نخبگان 250 سهمیه و وزارت بهداشت 60 سهمیه است و البته این سهمیه ها بر اساس تقاضای مشترک معاونت علمی و فناوری با وزارتین علوم و بهداشت است.

همچنین محمدرضا رضوان طلب رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم توضیح داد: احکام صادره دیوان عدالت اداری برای جذب بورسیه ها فصل الخطاب است و در وزارت علوم، هیچ دانشگاهی اجازه ندارد که حتی برای اجرای این احکام تأخیر داشته باشد؛ بنابراین اجرای این احکام لازم الاجراست.

وی ادامه داد: 152 بورسیه بلاتکلیف به این صورت است که یا حکم دیوان عدالت اداری دارند یا جایابی نشدند و یا اینکه جایابی شدند، اما دانشگاه ظرفیت ندارد که بر این اساس مقرر شد هر کدام به پنج دانشگاه معین شده، معرفی و در یک دانشگاه جذب شوند.

رضوان طلب با تأکید بر اینکه سازوکار های مربوط به جذب تعریف شده و تعیین است، گفت: پفراینده متقاضی جذب ابتدا به هیأت اجرایی برای اعلام نظر ارسال می گردد بعد از آن اگر نظر هیأت اجرایی مخالف بود متقاضی بر اساس ماده 20 قانون رسیدگی به شکایات هیأت عالی می تواند درخواست تجدید نظر کند و اگر مجدداً نظر هیأت اجرایی مخالف بود، می تواند درخواست تجدید نظر از هیأت مرکزی کند و درصورت رد شدن هم در آخر می تواند از هیأت عالی جذب پیگیری کند که برای هر کدام از این مراحل درخواست تجدید نظر 2 هفته و در مجموع 8 هفته فرصت است.

همچنین علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در این جلسه درمورد لیست انطباق احتیاج های دانشگاه ها بر اساس آمایش آموزش عالی گفت: در حال حاضر این لیست بر اساس مأموریت و احتیاج های دانشگاه ها در حال به روزرسانی است و کوشش است که پذیرش فراخوان سال جاری بر اساس آمایش آموزش عالی انجام و اجرایی گردد.

در ادامه جواد محمدی دبیر هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و اظهار کرد: خطاب اصلی این بیانیه به جوانان است و قطعاً اساتید دانشگاه در تربیت جوانان نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارند.

وی توضیح داد: هیأت عالی جذب برای اجرایی شدن هر چه بهتر بیانیه گام دوم انقلاب باید با دقت بیشتری صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان جذب را آنالیز کند.

در خاتمه جلسه تعدادی از اعضای هیأت های اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی قوچان، صنعتی همدان، پیغام نور، جامعه المصطفی (ص) العالمیه، علوم و فنون دریایی خرمشهر، دریانوردی و علوم دریایی چابهار، علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، علوم پزشکی بوشهر، علوم پزشکی بیرجند، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی گناباد، علوم پزشکی زاهدان، علوم پزشکی زنجان، علوم پزشکی شهر کرد، علوم پزشکی کردستان و علوم پزشکی قم تأیید صلاحیت شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 595

به "اختصاص 310 مجوز جذب نخبگان به وزارتین علوم و بهداشت ، آنالیز مشخص شرایط 152 بورسیه بلاتکلیف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 310 مجوز جذب نخبگان به وزارتین علوم و بهداشت ، آنالیز مشخص شرایط 152 بورسیه بلاتکلیف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید