اتریش بار دیگر خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شد

به گزارش دوست داشتنی ها، صدر اعظم اتریش با اشاره به اینکه خواستار نابودی روابط با ترکیه نیست، بار دیگر بر درخواست کشورش برای توقف مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا تاکید نمود.

اتریش بار دیگر خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریستین کرن، صدر اعظم اتریش یک بار دیگر در نشست سوسیال دموکرات های اروپا در پاریس که روز گذشته انجام شد بر درخواست خود برای توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا تاکید نمود.

وی انتقادها به ترکیه را در سطح اروپا گسترده ارزیابی نموده و با این حال گفت: همچنان این مسئله باز است که ما چگونه باید با این مسئله در سطح اروپایی برخورد کنیم.

کرن در یک ملاقات دو جانبه با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک بار دیگر مفصلا شرح داد که اتریش خواهان نابودی روابط با ترکیه نیست بلکه خواهان یک سیاست واقع بینانه که باید شامل سیاست امنیتی، مهاجرت و مالی باشد است، اما با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا مخالف است.

صدر اعظم اتریش توضیح داد که اتحادیه اروپا نباید سر خود را در شن ها فرو ببرد. بلکه ما در قبال مسئله رعایت حقوق بشر و انطباق با استادنداردهای سیاسی-دموکراتیک مسئولیت داریم و به آن پایبندیم.

کرن در عین حال انتظار تصمیم گیری درباره توقف و یا تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در نشست ویژه این اتحادیه در 16 سپتامبر را ندارد. اما در پاریس یک بار دیگر تاکید شد که اجرای مجدد مجازات اعدام در ترکیه یک خط فاصل است که روشن می نماید دیگر نمی توان به این جهت ادامه داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 49

به "اتریش بار دیگر خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتریش بار دیگر خواهان توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید