آخرین اخبار از سهام عدالت ، یک روز مانده تا پایان زمان آزادسازی ، سامانه به صورت اتوماتیک روش غیرمستقیم را انتخاب می کند

به گزارش دوست داشتنی ها، به گزارش خبرنگاران، فروش 30 درصد از سهام عدالت برای سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند از روز ششم خرداد ماه آغاز شد و روز گذشته به خاتمه رسید.

آخرین اخبار از سهام عدالت ، یک روز مانده تا پایان زمان آزادسازی ، سامانه به صورت اتوماتیک روش غیرمستقیم را انتخاب می کند

بنابراین در جال حاضر کسانی که قصد فروش سهام خود را دارند باید از طریق بورس اقدام کنند.

فردا آخرین زمان آزادسازی سهام عدالت است، یعنی سهامدارانی که قصد آزادسازی به روش مستقیم را دارند فقط تا فردا زمان دارند تا با مراجعه به سامانه سهام عدالت روش آزادسازی را به مستقیم تغییر دهند.

در خصوص کسانی که از طریق بانک ها اقدام به فروش 30 درصد سهام عدالت خود کرده اند در ابتدای هفته ستاد خبری سهم عدالت اعلام کرد بانک ملی ایران اولین بانکی بود که بخش اعظم سهام مربوط به سفارش های دریافتی از مشمولان سهام عدالت را به فروش رساند که بلافاصله پس از تسویه معاملات و دریافت وجه به حساب متقاضیان فروش واریز خواهد شد.

بنابراین به نظر می رسد شاید برخی از این افراد وجه حاصل از فروش سهام خود را دریافت کرده باشند یا به احتمال زیاد در هفته آینده این واریزی انجام خواهد شد.

همچنین در این هفته خبری مبنی بر قیمت گذاری 450 هزار تومانی سهام عدالت توسط بانک ها منتشر شد که معاون سازمان خصوصی سازی آن را تکذیب کرد.

فرایند انحصار وراثت برای سهامداران فوت شده نیز در ابتدای آزادسازی سهام عدالت متوقف شد که براساس اعلام سخنگو ستاد راهبری سهام عدالت به زودی مراجعین می توانند تنها به صورت آنلاین و از طریق میز خدمت الکترونیک مالک سهام متوفی شوند.

در خصوص سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند که طبق آخرین آمارها 75 درصد از جمعیت دارندگان سهام عدالت را شامل می شوند، باید شرکت های سرمایه گذاری استانی در بورس پذیرفته شود و سپس سازوکار معامله آن تعیین شود.

در این خصوص محمدرضا معتمد، عضو هیات مدیره سازمان بورس اعلام کرد: شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت از 17 خرداد وارد بورس می شوند.

ثبت نام جدید سهام عدالت برای مردم

حسن شجاعی، کننده منتخب مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در ابتدای هفته به خبرنگاران گفت: ما درصدد تدوین طرحی با این موضوع هستیم و آن را در صحن مجلس ارائه خواهیم کرد تا این سهام که نام عدالت بر آن گذاشته شده عادلانه توزیع شود.

وی در پاسخ به این که آیا منابعی دارد که به سهام عدالت تخصیص دهد؟ عنوان نمود: دولت شرکت های فراوانی دارد که می تواند بخش از آنها را به سهام عدالت اختصاص دهد، بنابراین از این جهت دولت محدودیتی ندارد.

حسین فهیمی، سخنگو ستاد راهبری سهام عدالت نیز در واکنش به این موضوع گفت: فعلا برای ما برنامه واگذاری جدیدی در قالب سهام عدالت تعیین نشده است. اگر چنانچه قانونی تصویب و ابلاغ شود برای ما نیز لازم الاجرا خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 287

به "آخرین اخبار از سهام عدالت ، یک روز مانده تا پایان زمان آزادسازی ، سامانه به صورت اتوماتیک روش غیرمستقیم را انتخاب می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از سهام عدالت ، یک روز مانده تا پایان زمان آزادسازی ، سامانه به صورت اتوماتیک روش غیرمستقیم را انتخاب می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید